۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۲۶۷۶۹۰
امام جمعه شبستر:

جمهوری اسلامی دارای فرهنگ غنی ایرانی اسلامی است/ حفظ فرهنگ جامعه ضروری است

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه شبستر با اشاره به اینکه کشور اسلامی ایران دارای فرهنگی غنی هم از جهت ایرانی و هم از جهت اسلامی است، گفت: باید دقت شود و همچنین باید اهمیت داده شود تا این فرهنگ سالم از میان نرود و فرهنگ‌های پوشالی و پوچی که انسان را بی ارزش و از مبدأ و معاد جدا می کند جای آن را نگیرد.
حجت الاسلام علي محمدزاده، امام جمعه شبستر

حجت الاسلام محمدزاده، امام جمعه شبستر در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با بیان اینکه ما مسؤولیت شرعی و قانونی در قبال فرهنگ عمومی کشور داریم، گفت: فرهنگ عمومی، از همه‌ امور مهم‌تر است؛ چرا که این کار، محور تمام فعالیت های دیگر است، امروز شرایط فرهنگی کشور ما از شرایط مطلوب دور بوده و با معیار های دینی زاویه دارد.

 

وی افزود: بی شک باید در راستای رفع مشکلات فرهنگی و حل زوایای فرهنگی تلاشی مجاهدانه مبذول داریم، دولت و مسؤولان موظف‌اند که به جریان عمومی فرهنگ جامعه توجه داشته باشند؛ مترصد غایت حرکت فرهنگی کشور باشد و ببینند چه دارد اتفاق می‌افتد، چه چیزی در انتظار ما است؛ اگر چنانچه مزاحماتی وجود دارد، آنها را برطرف کنند.

 

خطیب جمعه شبستر با بیان اینکه جهت گیری عمده‌ مطبوعات، باید اصلاح فرهنگ عمومی باشد، ادامه داد: باید این زوایا از میان رود تا نشود که در نمایشگاه کتاب بین‌المللی تهران، کتاب‌هایی عرضه شود که با اصالت اسلامی و ایرانی منافات داشته باشد.

 

وی با اشاره به اینکه آزادی قلم و بیان، حق مسلم مردم و مطبوعات است، تصریح کرد: در هیچ کشوری و در هیچ مسلکی اجازه نشر و انتشار  کتب و مقالاتی که بر علیه خطوط کلی و اساسی آن کشور دارد و با سیاست های آن منافات دارد، داده نمی شود، بنابراین انتظار آزادی تا به این حد بی جا و نامعقول است.

 

حجت الاسلام محمدی با اشاره به اینکه کشور اسلامی ایران دارای فرهنگی غنی هم از جهت ایرانی و هم از جهت اسلامی است، خاطرنشان کرد: باید دقت شود و همچنین باید اهمیت داده شود تا این فرهنگ سالم از میان نرود و فرهنگ‌های پوشالی و پوچی که انسان را بی ارزش و از مبدأ و معاد جدا می کند جای آن را نگیرد.

وی در پایان تأکید کرد: وجود مطبوعات آزاد، یکی از نشانه‌های رشد یک ملت است و حقیقتا خودش هم مایه رشد است، مطبوعات یک کشور، سازنده‌ افکار عمومی و جهت‌دهنده به همت و اراده‌ مردم هستند، اگر مطبوعات، آن‌طوری که در قانون اساسی هست، مایه‌ روشنگری باشند؛ مصالح کشور را رعایت کنند، به نفع مردم قلم بزنند و به نفع دین قلم بزنند، هر چه بیشتر باشند، بهتر است./854/ت302/ح

ارسال نظرات