۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۹
کد خبر: ۲۶۷۵۷۷
در جلسه شورای فرهنگی عمومی کاشان مصوب شد؛

نامگذاری 12 آبان به عنوان روز حماسه و ایثار کاشان

خبرگزاری رسا ـ نامگذاری روز 12 آبان به عنوان روز حماسه و ایثار کاشان در بیست و نهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان کاشان به تصویب اعضای شورا رسید.
جلسه شوراي فرهنگ عمومي شهرستان كاشان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، بیست و نهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان کاشان شامگاه دوشنبه با حضور اعضای این شورا به ریاست آیت الله عبدالنبی نمازی نماینده ولی فقیه در کاشان برگزار شد و در پایان این جلسه، روز 12 آبان به عنوان روز حماسه و ایثار کاشان به توصیب اعضای این شورا رسید.

 

محمد علی نژاد فعال فرهنگی شهرستان کاشان، بزرگترین تشیع جنازه شهدای دفاع مقدس در شهرستان کاشان را یکی از مهم ترین مولفه های انتخاب 12 آبان به عنوان روز حماسه و ایثار کاشان اعلام کرد و گفت: در روز 12 آبان سال 73 تشیع جناره مطهر تعداد 95 نفر شهدای تفحص در شهرستان کاشان برگزار شد.

 

وی افزود: پیشنهاد روز 12 آبان به عنوان روز حماسه و ایثار کاشان سال گذشته در فرمانداری ویژه شهرستان کاشان مطرح و  برای تأیید به اصفهان ارسال شد و پیگیری های لازم در این زمینه انجام شد.

 

این فعال فرهنگی یادآور شد: یکی از اقداماتی که می تواند برای نامگذاری این روز ماندگار انجام شود، چاپ تمبر یاد بود روز 12 آبان به عنوان روز حماسه ایثار و برگزاری همایشی با عنوان یاد یاران است.

 

علی نژاد در ادامه با اشاره به این که امروز دیدگاه ها و باورهای اعتقادی و فرهنگی و نقش شهدا باید بیشتر هر موضوع دیگری مورد توجه قرار بگیرد گفت: پرداختن به مسائلی چون تاریخ تولد، خاطرات و تعداد فرزندان شهدا و ... خوب است اما آنچه امروز بیش از همه مسائل باید مورد توجه جامعه قرارداشته باشد دیدگاه‌ها، اخلاق و منش و سیره و روحیات تکاملی شهدا است که طی 8 سال دفاع مقدس کسب کردند و در زیر آتش خمپاره های دشمن اوج گرفتند و به تعبیر امام، ره صدساله را یک شبه رفتند.

 

این فعال فرهنگی با تأکید بر ضرورت پرداختن به شخصیت شهدا گفت: آنچه مهم است معرفی شخصیت شهدا  به نسل جوان و جامعه است که باید روی این موضوع تکیه کرد./1307/پ203/ب4

ارسال نظرات