۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۷
کد خبر: ۲۶۷۵۲۴
در آستانه ماه مبارک رمضان؛

مساجد پردیسان غبارروبی شد

خبرگزاری رسا ـ مساجد شهرک پردیسان شهر قم با حضور امام جمعه این شهرک در آستانه ماه مبارک رمضان غبار روبی و نظافت شد.
غباروبي مساجد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم غباروربی مساجد شهر پردیسان امروز با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید صمصام‌الدین قوامی امام جمعه این شهرک برگزار شد.

 

بر اساس این گزارش، در این مراسم که با غباروبی نمادین مسجد حضرت زینب(س) و حضرت فاطمه الزهرا(س) همراه بود، حجج اسلام منافی، مسؤول اداره تبلیغات اسلامی پردیسان، سیدابوالقاسم حسینی مسؤول امور مساجد اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، عدالت رییس مرکز خدمات پردیسان، سید مهدی سجادی، فرمانده پایگاه شهید میثمی مسجد حضرت زینب(س) و سید کاظم حسینی‌نسب امام جماعت مسجد حضرت زینب(س) نیز حضور داشتند.

 

حجت الاسلام و المسلمین قوامی، امام جمعه پردیسان در حاشیه این مراسم با اشاره به سنت و فرهنگ غباروبی مساجد در دهه آخر ماه مبارک شعبان در استقبال از ماه مبارک رمضان گفت: باید خانه خدا را نمازگزاران این مکان مقدس و اهالی مسجد پاکسازی و جارو کنند و این جزو آداب و رسوم است؛ مهمان کسانی هستند که در مسجد حضور پیدا می‌کنند.

 

وی به مقام خادمین در مساجد و حرم‌ها اشاره کرد و افزود: خادم بودن در حرم‌ها یک افتخار است و این رویداد سبب می شود که آمادگی بیشتر برای استقبال از ماه مبارک رمضان کسب شود.


امام جمعه پردیسان افزود: مساجد در سراسر جهان غبارروبی می‌شوند، به ویژه مسجدالحرام که طبق آداب، هر ساله و در روز عرفه پرده‌های آن را غباروبی و نظافت می‌کنند.

 

وی به مدیریت در اطلاع رسانی این مراسم اشاره کرد و گفت: این سنت کاری بود که حضرت ابراهیم و اسماعیل انجام می دادند و مرتب خانه خدا را نظافت می‌کردند و نباید خادمی مساجد کم شمرده شود، به علت این‌که مقام والایی دارد.

 

حجت الاسلام و المسلمین قوامی به حضور جوانان در این مراسم اشاره کرد و افزود: حضور جوانان در مراسم استقبال از ماه مبارک رمضان و غباروبی مساجد می‌تواند به با شکوه کردن این مراسم کمک شایانی کند./978/پ202/ح

ارسال نظرات