۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۳
کد خبر: ۲۶۷۱۰۸
سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:

حمایت از نشریات و سایت‌های استانی و محلی جزء اولویت‌های وزارت ارشاد است

خبرگزاری رسا ـ سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: حمایت از نشریات و سایت های استانی و محلی در فهرست اولویت های وزارت فرهنگ و ارشاد است که در صورت فعالیت مداوم این امر صورت می گیرد.
دکتر نوش آبادي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، نشست سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شب گذشته با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه در سالن 9 دی بوشهر برگزار شد. 

نوش آبادی معاون حقوقی، امور مجلس و استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این جلسه ضمن قدردانی از فعالیت های اصحاب رسانه و مطبوعات گفت: رسانه و مطبوعات رکن چهارم قدرت و دموکراسی را در جامعه ایفا می کند.
 
نوش آبادی خاطرنشان کرد: طبق اصل 20 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران آزادی بیان در مطبوعات و رسانه ها نشان از جایگاه ویژه خبرگزاری‌ها و رسانه ها در عرصه مطبوعات و رسانه کشور است.
 
وی افزود: فعالیت 29 هفته نامه فعال و 5 دوهفته نامه فعال و 3 ماهنامه و فصلنامه در استان بوشهر نشان می دهد که ظرفیت و جایگاه مهم رسانه و مطبوعات در این استان بیش از این است و جای پیشرفت دارد.
 
نوش آبادی گفت: وجود هشت نمایندگی خبرگزاری و نشریات سراسری در استان بوشهر و فعالیت 160 سایت خبری و محلی نشان دهنده استعداد و سلیقه خبرنگاران در عرصه اطلاع رسانی و مطبوعات است.
 
وی افزود: مجوز بیش از 200 هفته نامه، مجله و پایگاه خبری از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد، نشان از گسترش امر اطلاع رسانی در سطح کشور و یکی از مولفه ها و شاخص های رشد فرهنگی به شمار می رود.
 
سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از تأسیس "سینمای روشن" در سطح کشور و استانها خبر داد و افزود: این طرح با استفاده از امکانات بالقوه و ظرفیت های مناسب و با همکاری نهادهای محلی و فیلم های جشنواره های استانی نمایش داده می شود.
 
وی افزود: با طرح "سینمای روشن" می توان سینما را به تمام نقاط کشور برد و تولیدات سینمایی کشور را به سمت پویایی و بالندگی گسترش داد.
 
نوش آبادی با اشاره به مشکلات خبرنگاران قول های مساعدت در زمینه بیمه و ایجاد تشکل صنفی به خبرنگاران گفت: بیمه خبرنگاران مطبوعات و رسانه ها و پرداخت یارانه آنها یکی از آیتم های وزارت فرهنگ و ارشاد است در جهت حمایت از خبرنگارانی که در عرصه مطبوعات و رسانه فعالیت می کنند.
 
وی افزود: توجه به ضوابط و آیین نامه خبرنگاران در پرداخت یارانه و تسهیلات و جبران حق تضییع شده خبرنگاران از طریق صندوق حمایت از خبرنگاران و روزنامه نگاران و همچنین بیمه تکمیلی آنان با استفاده از شواهد و مدارک ثبت نام در سایت در صورت فعالیت ثبت خواهد شد.
 
سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد ادامه داد: حمایت از نشریات و سایت های استانی و محلی در فهرست اولویت های وزارت فرهنگ و ارشاد است که در صورت فعالیت مداوم این امر صورت می گیرد.
 
وی افزود: استفاده از تسهیلات ویژه و اقساط بلندمدت مسکن مهر را جهت تأمین امنیت شغلی و اعتبار بخشیدن به شغل خبرنگاران و اصحاب رسانه در نظر گرفته شده و امیدواریم مشکلات مسکن این قشر فرهنگی رفع شود.
 
نوش آبادی ادامه داد: مدیران رسانه ها و مطبوعات در جهت احقاق حق خبرنگاران و تأمین بیمه و پرداخت یارانه خبرنگاران اقدام کنند.
 
سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اضافه کرد: زمان بازنشستگی خبرنگاران قبل از موعد و بعد از 20 سال فعالیت در عرصه رسانه و مطبوعات می باشد که مصوبه آن به تصویب مجلس رسیده است.
 
وی در پایان اظهار داشت: امیدوارم با پیگیری مسؤولان و مدیران عرصه رسانه در جهت حمایت و پشتیبانی و ساماندهی این قشر زحمتکش و پرتلاش جامعه شفاف سازی شود و مشکلات آنان مرتفع شود./833/پ202/ب4
ارسال نظرات