۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۹
کد خبر: ۲۶۷۰۷۵
استاد حوزه علمیه مازندران:

تداوم عزت و استقلال نظام در پرتو حفظ فرهنگ ناب اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران گفت: تداوم عزت، استقلال، تلاش های علمی پیشرفت های صنعتی، فناوری و نظامی ریشه اش در اصالت فرهنگی و حفظ فرهنگ دینی و ناب اسلامی است.
امام جمعه چمستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نور، حجت الاسلام سید احمد جباری، استاد حوزه علمیه مازندران امروز در جمع فعالان فرهنگی این شهرستان با اشاره به سالروز صدور فرمان امام خمینی(ره) مبنی بر تشکیل ستاد انقلاب فرهنگی، گفت: نکته ای که گاهی غفلت شده و مسؤولان ما نیز از آن بی توجه و غافل هستند این بوده که متوجه نیستند انقلاب ما پیش از آن که یک انقلاب سیاسی باشد یک انقلاب فرهنگی است.

 

امام جمعه چمستان با تاکید بر این که بحث فرهنگ باید پررنگ ترین مسأله در کشورمان باشد، افزود: فرهنگ ما پسوند بسیار ذی قیمت و بی نظیری میان همه فرهنگ های عالم داشته و آن فرهنگ اسلامی و دینی است.


وی تصریح کرد: در حالی که ما شاهد این مسأله هستیم دغدغه بسیاری از کشورها حفظ  فرهنگ مردم آن سرزمین است و برخی دولت ها فرهنگ پست و ذلت آور خود را به خورد سایر کشورها نیز می دهند این وظیفه گاهی از ناحیه ما با عنایت و توجه پشت گوش انداخته می شود.


استاد حوزه علمیه مازندران خاطرنشان کرد: تداوم عزت، استقلال، تلاش های علمی پیشرفت های صنعتی، فناوری و نظامی ریشه اش در اصالت فرهنگی و حفظ فرهنگ دینی و ناب اسلامی است.


حجت الاسلام جباری با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب، گفت: مقام معظم رهبری به صراحت تاکید کردند بخش فرهنگ بخش مظلومی است که باید از این بخش رفع مظلومیت شده و مساله فرهنگ را دست کم نگیرید که بسیاری از مشکلات جامعه با فرهنگ سازی حل می شود.


 امام جمعه چمستان با بیان این که امروز کشور ما بدتر از جنگ نظامی گرفتار جنگ و تهاجم پیوسته فرهنگی است، بیان داشت: دشمنان همواره به دنبال تحقق اهداف و فرهنگ خود هستند که باید اهتمام ارزنده ای در راستای ترویج فرهنگ اصیل اسلام ناب محمدی وجود داشته باشد.


وی با انتقاد از حضور بانوان در ورزشگاه ها، افزود: اخیراً به صورت رسمی در رسانه ها اعلام می کنند حضور بانوان در استادیوم های ورزشی بلامانع است که وزارت ورزش و جوانان روی چه حساب و دلیلی مجوز حضور بانوان در مسابقات ورزشی بالاخص والیبال را صادر کردند.


استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که بازشدن این موضوع باب شدن مسائل دیگر را در آینده ایجاد می کند، تصریح کرد: بعضی حرکات ، رفتارها و پوشش های ورزشکاران به گونه ای است که با رفتن بانوان مسلمان سنخیت ندارد./950/پ202/ب1

ارسال نظرات