۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۲
کد خبر: ۲۶۶۹۹۹
وزیر کشور:

احزاب و جناح ها حق استفاده سیاسی از مذاکرات هسته ای را ندارند

خبرگزاری رسا ـ وزیر کشور با بیان این که موضوع انرژی هسته ای و مذاکرات ایران با کشورهای گروه 1+5 بحثی ملی است، گفت: هیچ کدام از احزاب و جناح های کشور حق استفاده سیاسی از این مذاکرات به نفع خود را ندارند.
وزير کشور- همايش طلايه داران تبليغ در بجنورد رحماني فضلي وزير کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور امروز در همایش طلایه داران تبلیغ که در آستانه فرا رسیدن ماه مبارک رمضان با حضور روحانیان اعزامی به مساجد استان خراسان شمالی در محل مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، با اشاره به فعالیت جریان های تروریستی و تکفیری در منطقه، اظهار کرد: جریان های تکفیری در منطقه خطر مهمی برای جامعه اسلام و کشور به شمار می روند و این موضوع می بایست مورد توجه علمای اسلام و روحانیان باشد.

 

وی اضافه کرد: امروز جریان های تکفیری و انحرافی با عناوین مختلف و با حمایت های متنوع آمریکا، کشورهای مرتجع منطقه و رژیم صهیونیستی و با استفاده از جهل و ناآگاهی و فقر مردم در حال فعالیت هستند که همه این اقدامات و تحرکات برای نفوذ به ایران اسلامی است.

 

رحمانی فضلی ادامه داد: اعضای گروه تروریستی داعش برنامه های زیادی برای ورود به کشور و یا استفاده از ایران برای رسیدن به افغانستان داشته و اکنون نیز در پشت مرزهای شرقی و غربی کشور در حال تلاش و فعالیت هستند اما به واسطه اعتقاد راسخ مردم به اسلام راستین و نظام مقدس جمهوری اسلامی و نیز جدیت دستگاه های امنیتی و انتظامی کشور این گروه ها تاکنون نتوانسته اند به اهداف شوم خود در ایران اسلامی برسند و از این پس نیز نخواهند توانست.

 

وزیر کشور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تداوم مذاکرات هسته ای ایران و کشورهای گروه 1+5، مذاکرات هسته ای را مهم ترین موضوع بین المللی ایران اسلامی دانست و افزود: انرژی هسته ای حق مسلم ملت ایران و مورد تأیید همه است اما مسیری که در سال های گذشته برای دست یابی و استفاده از آن طی شد، برای کشور و ملت هزینه های زیادی داشت.

 

رحمانی فضلی با اشاره به این که مسیر نادرست هسته ای در کشور سبب شد تا میزان فروش نفت ایران از 2.5 میلیون بشکه در روز به کمتر از یک میلیون کاهش یافته و نقل و انتقال پولی ما در دنیا نیز دچار مشکل شود، اضافه کرد: در پی حرکت در این مسیر ناصواب، شرایط به گونه ای شد که ما نمی توانستیم پول خود را در سیستم بانکی دنیا جابجا کنیم چرا که جریان های پولی دنیا در دست آمریکا بود و این کشور نیز ما را به دلیل موضوع هسته ای تحریم کرد.

 

وی ادامه داد: اما با آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید، موضوع هسته ای بر مدار صحیحی حرکت کرد و مذاکرات هسته ای زیر نظر رهبر معظم انقلاب با قدرت و صلابت در دستور کار قرار گرفت.

 

وزیر کشور تصریح کرد: متأسفانه برخی از نیروها و گروه های موجود در کشور موضوع انرژی هسته ای و مذاکرات ایران و کشورهای غربی را سیاسی پنداشته و معتقدند اگر این موضوع برای آنها سود نداشته باشد نباید دیگران نیز از آن بهره ای ببرند.

 

وی با بیان این که این طرز فکر مخرب است، اضافه کرد: موضوع انرژی هسته ای مسأله ای ملی بوده و نباید دست آویز رقابت های سیاسی قرار گرفته و احزاب و جناح های کشور از این مذاکرات به نفع خود استفاده سیاسی کنند.

 

رحمانی فضلی ادامه داد: برخی از افراد و جناح های سیاسی گمان می کنند می توانند از نمد مذاکرات هسته ای برای خود کلاهی درست کنند اما این گروه ها باید آگاه باشند که از موضوع هسته ای برای هیچ جریان سیاسی کلاهی درست نمی شود و وزارت کشور نیز اجازه این کار را نخواهد داد./9314/پ202/ب4

ارسال نظرات