۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۶
کد خبر: ۲۶۶۹۷۳
رییس اداره تبلیغات محمود آباد:

ماه رمضان بهترین فرصت خودسازی و تسلط بر نفس است

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره تبلیغات اسلامی محمودآباد از ماه رمضان به عنوان بهترین فرصت برای خودسازی و تسلط بر نفس یاد کرد و گفت: اگر انسان بخواهد از نفس عماره محفوظ باشد و بر شیاطین درونی و بیرونی غلبه کرده و عقل و شرع را حاکم بر اعمال خویش کند بهترین فرصت ماه رمضان است.
برنامه هاي ماه رمضان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در محمودآباد، حجت الاسلام سید عبدالله حسینی، رییس اداره تبلیغات اسلامی محمودآباد امروز در جلسه هم اندیشی ماه مبارک رمضان که با حضور اعضای شورای روحانیان این شهر برگزار شد با بیان این که ماه رمضان بهترین فرصت برای خودسازی، رشد و تعالی انسان ها است، گفت: باید از ظرفیت های معنوی ارزشمند این ماه به بهترین نحو ممکن و آن گونه که شایسته است استفاده شود.

 

وی افزود: بزرگ ترین و اساسی ترین فلسفه ماه مبارک رمضان و تشریع روزه در این ماه همانا نیل به مقام تقوای الهی، سلوک، تهذیب و پرهیزگاری است که انسان باید از آن بهره گیری کند.

 

حجت الاسلام حسینی با بیان این که ماه رمضان بهترین فرصت عبودیت و بندگی است، تصریح کرد: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت موهبت شده از سوی پروردگار متعال برای تهذیب نفس، خودسازی و پالایش باطن از هرگونه عوامل آلاینده است.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی محمودآباد خاطرنشان کرد: در دعاهایی که در ماه مبارک رمضان خوانده می شود و به طور کلی محتوای دعاهای روزهای این ماه مبارک در مسیر خودسازی، طهارت از آلودگی ها و پلیدی های اخلاقی و رفتاری تنظیم شده است.


وی با بیان این که انسان باید از لحظه های نورانی ماه رمضان بهره کافی داشته باشد، گفت: خداوند منان رحمت خاصه ای داشته که ویژه اهل ایمان است و باید در ماه رمضان در مسیر سعادت و رستگاری گام برداریم.


حجت الاسلام حسینی با اشاره به این که ماه رمضان ماه نزول قرآن است، بیان داشت: انسان باید در این ماه نورانی با قرآن کریم انس و الفتی ارزشمند داشته و از معارف گرانقدر آن در برنامه های زندگی خود استفاده کند.


رییس اداره تبلیغات اسلامی محمودآباد با تاکید بر این که ماه رمضان فرصتی ارزنده برای روی آوردن به خداوند متعال است، افزود: ماه رمضان ماه مغفرت و رحمت است که استجابت دعا و پذیرفته شدن اعمال در این ماه نورانی به نحوی ارزشمند صورت می گیرد.


 وی با بیان این که قرآن و دعا دو محور بزرگ در ماه مبارک رمضان است، تصریح کرد: باید در این ماه نورانی دعا و قرآن را به عنوان اموری ارزشمند مورد توجه داشته و در مسیر تعالی و تکامل قدم برداریم.


حجت الاسلام حسینی از ماه رمضان به عنوان بهترین فرصت برای خودسازی و تسلط بر نفس یاد کرد و گفت: اگر انسان بخواهد از نفس عماره محفوظ باشد و بر شیاطین درونی و بیرونی غلبه کرده و عقل و شرع را حاکم بر اعمال خویش کند بهترین فرصت ماه رمضان است.

 

وی خاطرنشان کرد: فضاهای اجتماعی از محیط کار و اماکن عمومی باید به گونه ای باشند که فضای ماه مبارک رمضان را نشان داده و سبب استفاده بیشتر مردم از این ماه نورانی شود./950/پ202/ب1

ارسال نظرات