۲۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۵
کد خبر: ۲۶۶۸۲۴
خطیبان نماز جمعه عراق خبر دادند؛

فراخوان آیت الله سیستانی برای آموزش نظامی جوانان در تعطیلات تابستان

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله سیستانی بر لزوم حضور جوانان در پادگان‎های نظامی در تعطیلات تابستان برای آموزش نظامی جهت آمادگی جنگ با تروریست‎های داعش تأکید کرد.
نماز جمعه عراق

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حجت الاسلام شیخ محمد فلک المالکی نماینده حضرت آیت الله سیستانی در بصره در خطبه های نماز جمعه این هفته که در مسجد الشویلی منطقه زبیر برگزار شد، بر لزوم مشارکت جوانان در جنگ علیه تروریست های داعش تأکید کرد.

 

وی گفت: مرجعیت دینی از همه جوانانی که توانایی حمل سلاح دارند، می خواهد به پادگان های نظامی که در ماه رمضان افتتاح می شوند، بپیوندند.

 

المالکی افزود: همگان باید فرامین مرجعیت مبنی بر آموزش نظامی جوانان و حمایت از نیروهای امنیتی در دفاع از مقدسات و محافظت از امنیت شهرها را انجام دهند.

 

انتقاد امام جمعه ناصریه از افزایش قیمت ها در ماه رمضان

 

حجت الاسلام شیخ محمد مهدی ناصری در مسجد شیخ عباس کبیر نسبت به نقشه داعش پس از شکست در مناطق اشغال شده هشدار داد و گفت: داعش که در حال از دست دادن مناطق اشغالی است به فکر ناامن کردن سایر شهرها می افتد.

 

وی درباره طرح حضرت آیت الله سیستانی برای آموزش نظامی جوانان در تعطیلات تابستانی، بیان داشت: دولت های محلی و مدارس و دانشگاه ها باید این طرح که از اهیمت فراوانی برخوردار است را اجرایی کنند، البته همگان نسبت به برگزاری این دوره ها از سوی جریان های مشکوک برحذر باشند.

 

امام جمعه ناصریه از افزایش قیمت ها در آستانه ماه مبارک رمضان به شدت انتقاد کرد و ادامه داد: برخی بازرگانان از آموزه های دینی و اخلاقی و اجتماعی به دور هستند و بدون توجه به قشر فقیر جامعه، به افزایش قیمت ها می پردازند.

 

امام جمعه کوفه بر لزوم حل بحران برق تأکید کرد

 

حجت الاسلام موسوی در نماز جمعه مسجد کوفه بر لزوم توجه دولت به بهبود وضع عمومی عراق به ویژه در زمینه برق تأکید کرد.

 

وی افزود: درخواست از دولت برای افزایش تلاش جهت مبارزه با فساد به صورت واقعی بسیار است. دولت باید خدمات اساسی را برای شهروندان برآورده سازد و چاره ای برای بحران برق بیندیشد.

 

امام جمعه همچنین درباره برگزاری امتحانات دبیرستان در ماه مبارک رمضان، از وزارت آموزش و پرورش خواست چاره ای برای این مشکل بیندیشد.

 

امام جمعه بغداد: رسانه ها حرمت ماه رمضان را حفظ کنند

حجت الاسلام رسول الیاسری در خطبه های نماز جمعه مسجد الرحمان بغداد بر لزوم استفاده از فضایل ماه مبارک رمضان تأکید کرد و گفت: رسانه ها باید حرمت این ماه را نگهداشته و برنامه و فیلم و سریال هایی پخش کنند که مخالف دین و شریعت نباشد.

 

وی با اشاره به سالروز سقوط موصل از سوی تروریست های داعش افزود: این استان همچنان در تسلط گروه تروریستی داعش قرار دارد و جنایت و مصائب مختلفی در این استان رخ داده است. کمیته های تحقیق نیز تاکنون نتوانسته اند علت سقوط این شهر را بیابند.

 

حجت الاسلام یاسری تصریح کرد: اگر عراقی ها درصدد زندگی کریمانه هستند، باید از مرجعیت دینی پیروی کنند و به قانون اساسی که مرجع سیاسی به شمار می آید، احترام بگذارند./980/ب912/د

ارسال نظرات