۲۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۰
کد خبر: ۲۶۶۷۴۲
عضو مجلس خبرگان رهبری:

جایگاه والای شهدا به دلیل عظمت هدف آنان است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله عالمی، دلیل جایگاه والای شهدا را هدف نهایی آنان یعنی نشر اسلام دانست و گفت: خداوند به این دلیل به شهدا توجه ویژه دارد و جایگاه خاص و ارزشمندی عطا می کند که نگاه بلندی به هدف عظیم خود دارند و نیز سخاوتی ک به خرج داده و هرچه داشته اند در راه خدا در طبق اخلاص نهاده اند.
آيت الله حسن عالمي، نماينده ولي فقيه در سازمان جهاد کشاورزي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله حسن عالمی، نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی در مراسم بیست و هشتمین سالگرد شهادت شهید محمدتقی رضوی که شب گذشته در محل اداره کل جهاد کشاورزی خراسان رضوی برگزار شد، گفت: بین شهید و خدای او رابطه ای است که شهید در راه خدا همه چیزش را فدا می کند و در عوض، خداوند به او همه چیز می دهد.

 

وی با اشاره به وعده های الهی به شهدا در آیه شریفه سوره نور که می فرماید: «وَعَد الله الذین امنوا و عَمِلوا الصالحات....»، افزود: در این آیه شریفه خداوند مؤمنان را توصیف کرده است به این که در قلب ایمان دارند و باورهایشان عمیق است و در عمل هم رفتاری شایسته دارند و در حقیقت این رفتاری است که انتخاب برتر است.

 

آیت الله عالمی تصریح کرد: وعده خدا به مؤمنان این است که استخلاف و جانشینی سلف صالح را عطا می کند و نمونه آن را در اقوام گذشته یادآوری می کند و می فرماید « این ها(مومنین) را قدرتمند و توانمند می کند و پس از آن که ترس و خوف و خطر دشمن بود برای آن ها امنیت به وجود می آورد». سپس به هدف آن ها اشاره می کند که بندگی خدا و طرد کفر و نفاق است. خداوند از آن ها که خلاف راه شهیدان را انتخاب کرده اند. در قران کریم با عنوان «فاسقین» یاد می کند.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه به روایتی از رسول خدا(ص) اشاره و خاطرنشان کرد: صاحب تفسیر مجمع البیان نقل می کند که: «رسول خدا به مقدادبن اسود کندی می فرماید: خانه ای نخواهد ماند چه خانه ای چوبین و ثابت و چه خانه ای مویین و متحرک مگر این که در آن خانه نور اسلام وارد شود». یعنی چه در خانه های شهر نشینان و روستانشینان و چه در خانه های عشایر و کوچ نشینان اسلام وارد و عرضه می شود.

 

وی گفت: این همان هدف نهایی شهید و شهادت است؛ برای رسیدن به این هدف انسان آنچه را در اختیار دارد به کار می گیرد. شهید این همت را به کار می گیرد تا از تمام هستی آنچه را از جان و مال و جسم و روح دارد استفاده و پای این هدف می ریزد. خداوند هم این هدف را برای او میسر می سازد.

 

آیت الله عالمی ادامه داد: خداوند چیزی به شهدا اعطا می کند که جز به انبیا عطا نمی کند. این روایت نقل شده است که موسی بن عمران و برادرش هارون به دامان خدا دست به دعا برداشتند و التجاء و تضرع کردند. خداوند این گونه به ایشان خطاب کرد که بلند شوید چون خداوند دعایتان را استجابت کرد آنچنان که خواسته شهید را اجابت می کند.

 

 وی در پایان دلیل جایگاه والای شهدا را هدف نهایی آنان دانست و ادامه داد: خداوند به این دلیل به شهدا توجه ویژه دارد و به آنان چنین جایگاه خاص و ارزشمندی عطا می کند که نگاه بلندی به هدف عظیم خود دارند و به دلیل سخاوتی که شهید به خرج داده و هرچه داشته در راه خدا در طبق اخلاص نهاده است./862/پ202/ب5

ارسال نظرات