۲۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۸
کد خبر: ۲۶۶۶۴۰
قائم مقام وزیر کشور در امور فرهنگی و اجتماعی:

ملت ایران پای اعتقادات دینی و انقلابی خود ایستاده‌اند

خبرگزاری رسا ـ قائم مقام وزیر کشور در امور فرهنگی و اجتماعی گفت: ملت ایران با همه وجود پای اعتقادات دینی و انقلابی خود ایستاده اند.
ميرباقري- قائم مقام وزير کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، مرتضی میرباقری، قائم مقام وزیر کشور در امور فرهنگی و اجتماعی امروز در جلسه شورای اداری آذربایجان شرقی با بیان این‌که ایران از نظر هویت ملی، دینی و انقلابی در ممتازترین وضعیت خود قرار دارد، اظهار داشت: ملت ایران با همه وجود پای اعتقادات دینی و انقلابی خود ایستاده اند.


وی با بیان این‌که انقلاب اسلامی نقطه امید ملت های مظلوم دنیاست، خاطرنشان کرد امروز ما مقتدرتر از آن چه هستیم، که باید باشیم تا بتوانیم در مقابل هجمه فرهنگی دشمن انقلاب اسلامی ایران ایستادگی کنیم، با وجود داشتن قرآن و اهل بیت بایستی دشمنان را از اهداف خود مأیوس کنیم.


قایم مقام وزیر کشور با اشاره به این‌که تفاوت های قومی، مذهبی، نژادی، جنسی و نسلی جامعه ایران ظرفیت تبدیل شدن به شکاف و گسست اجتماعی را در صورت بی توجهی دارند، ادامه داد: امروزه ده ها شبکه ماهواره ای به صورت ویژه بر روی قومیت های خاصی از جامعه ایران کار می کنند تا از تفاوت های قومیتی برای ایجاد شکاف، درگیری و نزاع در جامعه استفاده کنند.


میرباقری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به توصیه رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر «همدلی و همزبانی دولت و ملت»، اظهار کرد: اگر رهبری عبارتی به عنوان شعار سال انتخاب می کنند ناشی از آشنایی ایشان به ضرورت های جامعه است، همه باید مطالبات و دغدغه‌های رهبر انقلاب را جدی بگیریم.


وی در ادامه با بیان این‌که یکی از امتیازهای دولت یازدهم این است که نسبت به مسائل اجتماعی بی تفاوت نبوده و نمی خواهد در این خصوص لاپوشانی کند، گفت: وجود سرمایه اجتماعی پیش نیاز کارآمدی و اثربخشی سایر سرمایه های جامعه است، خوشبختانه امروز بحث سرمایه اجتماعی به عنوان یک امر اصیل و محوری در نظام برنامه ریزی کشور تلقی می شود.


همچنین اسماعیل جبارزاده، استاندار آذربایجان شرقی در سخنانی رضایتمندی مردم را بزرگ ترین سرمایه نظام دانست و اظهار داشت: این مساله به ویژه در نظام مقدس جمهوری اسلامی اهمیت بیشتری دارد، چراکه فلسفه وجودی مسؤولان در این نظام، خدمت به خلق خدا و جلب رضایت الهی است.


وی با بیان این‌که امروز میان مردم و مسوولان استان روحیه همدلی و برادری حاکم است، افزود:  از جمله رویکردهای جدید در استان، بازتعریف معروفات و منکرات است که موجب شده است بحث امر به معروف و نهی از منکر و مقابله با ناهنجاری های اجتماعی شکل عینی و عملی به خود بگیرد.


استاندار آذربایجان شرقی در پایان با تأکید بر تلاش مضاعف مسؤولان در راستای دغدغه مقام معظم رهبری مبنی بر اداره جامعه به شکل اسلامی، گفت: امروز اگرچه جنگ فیزیکی در میان نیست، اما نبرد با دشمن در عرصه های دیگر پابرجاست و در این عرصه ها هم نیازمند ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هستیم./853/پ202/ب4

ارسال نظرات