۲۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۲۶۶۶۰۸
استاد حوزه علمیه:

بهره گیری معنوی از ماه رمضان انسان را در مسیر تعالی قرار می دهد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه، تصریح کرد: ماه رمضان نعمتی بسیار بزرگ و موهبتی بسیار عظیم است که انسان باید با بهره گیری مناسب از آن خود را در مسیر خودسازی، سعادت، کمال و تعالی قرار دهد.
ماه مبارک رمضان

حجت الاسلام میثم رضایی، استاد حوزه علمیه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در نور با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان، گفت: این ماه گرانقدر از مقام ارزنده و والایی برخوردار است که باید به نحوی شایسته از آن استفاده شود.


رییس شورای هیأت مذهبی نور با اشاره به این که شناخت و درک ماه مبارک رمضان سبب شکر پروردگار متعال می شود، بیان داشت: انسان باید همواره در مسیر تقرب به خداوند منان و شکرگذاری از حضرت حق گام بردارد.


وی با تاکید بر این که درک ماه رمضان زندگی انسان را در مسیر تعالی قرار می شود، افزود: برخورداری از درک درست از ماه مبارک رمضان زمینه و موجبات به دست آوردت مواهب، برکات الهی و عطایای ربانی را در این ماه نورانی فراهم می کند.


حجت الاسلام رضایی خاطرنشان کرد: ماه رمضان نعمتی بسیار بزرگ و موهبتی بسیار عظیم است که انسان باید با بهره گیری مناسب از آن خود را در مسیر خودسازی، سعادت، کمال و تعالی قرار دهد.


استاد حوزه علمیه با بیان این که بهره مندی از فیوضات ماه مبارک رمضان زندگی انسان را در مسیر نیک بختی قرار می دهد، گفت: انسان می تواند با استفاده از ظرفیت های ارزشمند این ماه مبارک قله های سعادت و ظفرمندی را طی کرده و رستگاری را نصیب خود کند.


رییس شورای هیأت مذهبی نور با تاکید بر این که ماه مبارک رمضان از چنان نعمت گرانقدر و ارجمندی برخوردار است که نمی توان برای آن قیمت و بهایی مشخص کرد، خاطرنشان کرد: انسانی که بتواند از نعمت های ماه مبارک رمضان بهره مند شود خداوند متعال را شکر فراوان و سپاس می گوید.


حجت الاسلام رضایی ادامه داد: ماه مبارک رمضان ماهی پر خیر و برکت آفرین برای انسان است که باید تلاش کنیم تا ره توشه ای از دریای نعمات گرانقدر این ماه نورانی داشته باشیم.


وی با بیان این که انسان ها باید خواهش های نفسانی درون خود را کنار بگذارد، گفت: خواهش های نفسانی مانع رویت ارتباط میان نیازهای جان آدمی با حقیقت و ماهیت روح ماه رمضان می شود که باید مراقب باشیم.


استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: نگاه صحیح نسبت به این ماه و رابطه آن با جان انسانى و نیازهاى او به دست می آید که در این صورت لحظه لحظه این ماه و همه آنچه که به همراه دارد سبب خیر، برکت و مبارکى براى انسانى است که آن را درک کرده و در آستانش بستر افکنده است./950/ت302/ب1

ارسال نظرات