۲۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۴
کد خبر: ۲۶۶۴۱۹
به قلم شاعر و پژوهشگر حوزوی؛

کتاب وزن ارزشی در شعر کودک منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ کارشناس حوزوی ادبیات کودک و نوجوان از انتشار کتاب وزن ارزشی در شعر کودک خبر داد و گفت: کتاب وزن ارزشی در شعر کودک، رویکردی نوین در شناخت، بررسی و گسترش وزن های شعر کودک است که خرداد ماه امسال منتشر شد.
علوي فرد وزن ارزشي در شعر کودک
یحیی علوی فرد، شاعر حوزوی و کارشناس ادبیات کودک و نوجوان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، از چاپ و انتشار کتاب وزن ارزشی در شعر کودک خبر داد و گفت: این کتاب که در راستای شناسایی، بررسی و گسترش وزن های شعر کودک نوشته شد،  خردادماه 94 از سوی انتشارات عمو علوی به سفارش مرکز آموزش های کاربردی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه های علمیه چاپ شد.
 
علوی فرد در ادامه بخش های کتاب وزن ارزشی در شعر کودک را مشتمل بر شش فصل بیان کرد و ابراز داشت: کلیات، وزن ارزشی، وزن های ناشناخته شعر کودک، هم ارزشی، کدورت و شفافیت وزن شعر و بررسی چند وزن در شعر کودک از فصل های این کتاب به شمار می روند.
 
وی با اشاره به عنوان کتاب که رویکردی نوین برای شناخت، بررسی و گسترش وزن های شعر کودک است، یادآور شد: این کتاب رویکردی دارد که درباره روشی نوین در شعر کودک بحث می کند و این روش ابداعی است و با توجه به اطلاعاتی ده ساله و تدریس برای کودکان بدست آمده است.
 
شاعر حوزوی وزن های ناشناخته شعر کودک را از فصل های این کتاب دانست و گفت: در فصل وزن های ناشناخته شعر کودک به جای بهره گیری از بیش از 400 وزن های ابداعی استفاده و به مخاطب معرفی شده که 250 وزن آن برای استفاده در شعر کودک است.
 
وی با اشاره بخش دیگر این کتاب که هم ارزشی است، اظهار داشت: در فصل هم ارزشی این کتاب بحثی مطرح شد که گذشته در عروض سابقه نداشت و استفاده از وزن های با یک هجا که می توانند هم وزن قرار گیرند را فراهم می کند که آهنگ زیبایی به شعر می بخشد.
 
علوی فرد به بهره گیری از کدورت و شفافیت وزن شعر برای استفاده از سه وزن معروف شعر کودک اشاره کرد و یادآور شد: کدورت و شفافیت وزن شعر از فصل های کتاب است که به وسیله آن سه وزن معروف شعر کودک بررسی شدند.
 
گفتنی است، نشست نقد و بررسی این کتاب امروز 21 خرداد ساعت 9 صبح در گلزار شهدا٬ ابتدای بلوار بسیج٬ کوچه 39 برگزار شد./1322/ت302/س
ارسال نظرات