۱۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۵
کد خبر: ۲۶۵۳۹۷
استاد حوزه و دانشگاه:

ادامه راه امام خمینی با تبعیت از رهبر انقلاب معنا پیدا می کند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه، رهبر معظم انقلاب اسلامی را جانشین به حق بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی دانست و گفت: ادامه راه و روش امام خمینی(ره) با تبعیت محض از رهبر معظم انقلاب معنا و مفهوم پیدا می کند.
استاد حوزه و دانشگاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قائمشهر، حجت الاسلام معین الدین حضرتی، استاد حوزه و دانشگاه امروز در مراسمی که به مناسبت سالروز رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در قائمشهر برگزار شد، گفت: برترین اعمال انتظار فرج است که امام خمینی(ره) یکی از منتظران واقعی حضرت حجت(ع) بودند.
 
وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در رابطه ما منتظر واقعی، تصریح کرد: منتظر واقعی کسی است که در اعمال و رفتاردر دو بعد روحی و مادی مطابق دستورات امام زمان(ع) عمل کند.
 
حجت الاسلام حضرتی با اشاره به این که امام خمینی(ره) یکی از منتظران واقعی بودند، خاطرنشان کرد: با مروری بر زندگانی امام خمینی(ره) می توان منتظر واقعی بودن را در رفتار و در بیانات ایشان به خوبی مشاهده کرد.
 
وی با اشاره به ماجرای ازدواج امام خمینی(ره)، افزود: ایشان در همه دوران عمر شریفشان مورد توجه و عنایات ائمه معصومین علیهم السلام بودند و در خودشناسی همه سعی امام بر این بود که از سربازان واقعی امام زمان(ع) باشد.
 
این فعال فرهنگی با تاکید بر این که رفتار امام خمینی(ره) کاملاً مطابق با موازین شرعی بود، بیان کرد: ایشان به عنوان یک مرجع تقلید رفتاری کاملا ًمطابق با موازین شرعی داشت و به دیگران نیز توصیه می کردند که در انجام واجبات و ترک محرمات مقید باشند.
 
وی با اشاره به سیره عملی امام راحل، خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) بسیار به دعای کمیل و مناجات شعبانیه علاقه مند بودند به گونه ای که نقل می کنند در ماه مبارک شعبان به هنگام نماز شب مناجات شعبانیه را قرائت می کردند و اشک می ریختند.
 
حجت الاسلام حضرتی با تاکید بر این که اگر کسی در رفتار مطابق دستورات امام زمان(عج) عمل کند از منتظران حقیقی است، بیان کرد: امام خمینی(ره) توانست با اتکا به خداوند و ایمانی راسخ، شاه و همه قدرت های استکباری حامی او را در هم شکند.
 
وی افزود: امام خمینی(ره) به عنوان حاکم اسلامی، جامعه را طبق موازین شرعی و دستورات عملی اهل بیت(ع) اداره می کردند.
 
این فعال فرهنگی خاطرنشان کرد: جوانان با مطالعه آثار امام خمینی(ره) و آشنایی با پیروان راستین انقلاب اسلامی می توانند با افکار و اندیشه های ایشان آشنا شوند./950/پ202/ب1
 

ارسال نظرات