۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۰
کد خبر: ۲۶۴۱۶۴

فارغ التحفیظی 18 نفر از مدارس شبانه روزی قرآن و نهج البلاغه کاشان

خبرگزاری رسا ـ همزمان با میلاد حضرت علی اکبر و روز جوان، 18 جوان نمونه ایرانی از نخستین مدارس شبانه روزی حفظ یکساله قرآن و نهج البلاغه کشوردر مؤسسه امیرالمومنین کاشان فارغ التحفیظ شدند.
حجت الاسلام مجتبي حسن زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام مجتبی حسن زاده مدیر عامل مؤسسه امیر المومنین(ع) کاشان صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: از این تعداد 13 نفر حافظ کل قرآن و 5 نفر حافظ کل کتاب شریف نهج البلاغه همراه با آموزش ترجمه، تفسیر، تجوید، فصاحت، صوت ولحن، اخلاق و امام شناسی هستند.

 

وی افزود: قاسم خدایاری از تبریز طی 110 روز و فاطمه سادات هاشمی از تهران، زهرا رحیمی از آران وبیدگل، هاجر دویستی از خمینی شهر و پری ناز اصغری اقدم از شهر میانه آذربایجان شرقی طی مدت 7 ماه در مدارس شبانه روزی نهج البلاغه برادران و خواهران این مؤسسه موفق شدند حافظ کل نهج البلاغه شوند.   

 

به گفته وی با فارغ التحفیظ شدن این 5 نفر، برای نخستین بار در جهان تشیع، تعداد حافظان نهج البلاغه در مؤسسه امیر المومنین کاشان از 37 نفر به 42 نفر افزایش یافت.

 

مدیر عامل مؤسسه امیر المومنین(ع) کاشان با اشاره به این که از 42 حافظ کل نهج البلاغه در شهرستان کاشان 34  نفر خانم و 8 نفر آقا هستند گفت: از 42 حافظ کل نهج البلاغه در شهرستان کاشان 26 نفر حافظ کل قرآن و نهج البلاغه و 7 نفر حافظ کل قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه هستند.

 

حجت الاسلام حسن زاده گفت: مجیداسدی و میلاد سعیدی از بیجار استان کردستان، حسین نصیری ازرامیان استان گلستان، مهدی سطوتی از امزاجرد استان همدان، حسن بلفکه از درود استان لرستان، محمدرضاحقانی فرد از تهران، حلیمه لطیفی ازدلگان استان سیستان و بلوچستان، سکینه گیلکی از آزادشهر استان گلستان، مرضیه سهرابی ازتاکستان استان قزوین، کبری هرمزی‌فر ازچرام استان کهکیلویه و بویراحمد، سعیده مطهری ازاستان قم، فاطمه سادات حسینی از روستای ویدوجا ‌کاشان و زهراغلامی علوی ازکاشان 13 نفر حافظ کل قرآن هستند که در مدرسه شبانه روزی قرآن برادران و خواهران این مؤسسه موفق شدند طی 9 تا 10 ماه حافظ کل قرآن شوند.

 

وی، حفظ قرآن کریم، آشنایی با مفاهیم و معارف قرآن، انس با قرآن، پرورش فضائل اخلاقی، تربیت اسلامی و شکوفایی قرآنی جامعه اسلامی مبتنی بر منویات رهبر معظم انقلاب درتربیت 10میلیون نفر حافظ قرآن را از مهم ترین اهداف اجرای طرح حفظ قرآن اعلام کرد و از  رعایت قواعد ضروری تجوید، صوت و لحن، توانایی ترجمه و درک معارف آیات قرآن و تدبّر در قرآن را از اهداف جزئی این طرح اعلام کرد.

 

به گفته وی، این مؤسسه نخسین مؤسسه در کشور است که طرح حفظ یکساله شبانه روزی قرآن و نهج البلاغه را همزمان و همراه با ترجمه و تفسیر برگزار می کند.

 

حجت لاسلام حسن زاده در ادامه با اشاره به این که ثبت نام رسمی دوره جدید مدارس شبانه روزی حفظ یکساله قرآن و نهج البلاغه کشور در کاشان از اردیبهشت ماه سال جاری  آغاز شده است یادآور شد: علاقه مندان از سراسر کشور می توانند تا 20 خرداد ماه سال جاری، در یکی از این دوره هاثبت نام  کنند و خواهران علاقه مندان به شرکت در دوره جدید نیز می توانند برای ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 55464445 با پیش شماره031 و 09335599983 و همچنین برادران با شماره تلفن 472801 55 با پیش شماره031 و 09379744287تماس بگیرند./1307/پ203/ب4

ارسال نظرات