۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۲۶۳۶۶۶
مدیرکل کمیته امداد سیستان و بلوچستان:

مسجدمحوری، حلّال بسیاری از مشکلات مردم است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل کمیته امداد سیستان و بلوچستان با تأکید بر نقش مسجد در حل مشکلات مردم، گفت: بسیاری از معضلات و مسائل اجتماعی را می توان با استفاده درست از ظرفیت عظیم مساجد رفع کرد.
رضا اصلي شهرکي مديرکل کميته امداد سيستان و بلوچستان

رضا اصلی شهرکی، مدیرکل کمیته امداد سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، گفت: با استفاده از مسجدمحوری براساس ظرفیت مساجد می توان حل مشکلات مردم به ویژه اقشار نیازمند را ارتقا بخشید.

 

وی افزود: مسجد در تمام دوران اسلام به عنوان مکان مقدس شناخته شده و محور تمام حرکات اجتماعی است.

 

مدیرکل کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه در صدر اسلام نخستین بناهایی که ساخته شد بنای شریف مساجد است، افزود: در گذشته جنگ در مسجد آغاز می شده و نیز پیامبر(ص) و اصحاب بزرگوارشان از این مکان مقدس به صورت لشکر اعزام می شدند.

 

اصلی شهرکی خاطرنشان کرد: همچنین اگر مسائلی مربوط به صلح بود در مسجد این موضوعات پیگیری می شد.

 

وی بیان کرد: در واقع پیامبر گرامی اسلام(ص) در مسجد اصحاب خود را تربیت می کردند و مکانی بوده که تمام مسلمانان جمع می شدند تا مسائل اجتماعی را حل کنند.

 

مدیرکل کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان گفت: اگر امروز ما معضلات زیادی را در جامعه شاهد هستیم، به دلیل آن است که خیرین و معتمدین وجود دارند اما مسجد رنگ اصلی خود را نگرفته است.

 

اصلی شهرکی با اشاره به اینکه باید با استفاده از موضوع مسجدمحوری مشکلات محلات شهر رفع شود،  تصریح کرد: نگاه کمیته امداد امام(ره) این است که همه کارها از مساجد آغاز شود و در این مکان مقدس نیز برطرف‌سازی شود.

 

وی ادامه داد: کمیته امداد امام (ره)، یکی از سازمان هایی است که می تواند مسائل حاشیه شهر را در حد توان حل کند.

 

مدیرکل کمیته امداد سیستان و بلوچستان بیان کرد: محور کار این نهاد مقدس، شناسایی نیازمندان واقعی، ایتام و ایجاد اشتغال زنان سرپرست خانوار در محل سکونتشان به دلیل جلوگیری از بسیاری از مسائل اجتماعی است./831/ت302/ح

ارسال نظرات