۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۲۶۳۶۳۴
مدیرکل فرهنگ ارشاد اسلامی لرستان مطرح کرد؛

ضرورت دوری از نگاه مادی و تجاری به مطبوعات

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ ارشاد اسلامی استان لرستان با تأکید بر دوری از نگاه مادی و تجاری در مطبوعات گفت: نگاه به مطبوعات باید نگاه روزنامه‌ای باشد.
حجت الاسلام حنان ، مديرکل ارشاد لرستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت‌الاسلام حمیدرضا حنان، مدیرکل فرهنگ ارشاد اسلامی لرستان، ظهر امروز در آیین اختتامیه هشتمین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌های غرب کشور که در سالن شهیدآوینی ارشاد خرم‌آباد برگزار شد، با بیان این که از مطبوعات حمایت می کنیم، گفت: در مقابل انتظار می رود مطبوعات به وظایف خویش عمل کنند.

 

وی مطبوعات را ابزار تنویر افکار عمومی جامعه بیان کرد و افزود: مطبوعات مسؤول تنویر، تمجید و ترویج احزاب نیستند.

 

حجت الاسلام حنان با تأکید بر این که مطبوعات باید در انتشار خبر صدق داشته باشند، خاطرنشان کرد: مطبوعات حق انتقاد از فعالیت‌های سیاسی و اقتصادی را دارند به شرطی که منجر به تخریب نشود.

 

وی با اشاره به این که یک خبر می تواند انفجار در عالم ایجاد کند، عنوان داشت: در تعریف خبر آمده است که احتمال صدق و کذب در آن وجود دارد.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با تأکید بر این که قلم، فکر و اندیشه و ابزار قلم و فکر قابل محدود کردن نیست، گفت: از سیاست های نظام، دولت، ارشاد و معاونت مطبوعات وزارت کشور، حمایت قاطع از آزادی بیان، قلم، فکر و اندیشه در مطبوعات و نشریات است.

 

حجت الاسلام حنان با بیان ضرورت دفاع از حقوق مطبوعات افزود: حمایت از مطبوعات، نشریات و رسانه‌های محلی را امری واجب می دانم.

 

وی در ادامه ایجاد روحیه تعامل را از اهداف برگزاری این جشنواره دانست و بیان داشت: امروزه ایجاد تعامل از مباحث مهم و جدی است که باید به آن پرداخته شود.

 

حجت الاسلام حنان در ادامه با بیان این که باید از نگاه مادی و تجاری در مطبوعات جلوگیری کرد، ابراز داشت: نگاه به مطبوعات نباید روز‌نامه‌ای نگاه کرد بلکه باید نگاه روزنامه‌ای باشد.

 

وی با تأکید بر پایبند بودن مطبوعات به حقوق خودشان اظهار داشت: مطبوعات به‌ویژه مطبوعات محلی باید نگاهی بومی داشته باشند.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان تصریح کرد: مطبوعات ما باید مرجعی برای رجوع افراد در راستای شناخت چالش‌ها باشند./9459/پ202/ب4

ارسال نظرات