۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۱
کد خبر: ۲۶۳۴۰۱
مدیر حوزه علمیه خواهران استان کرمانشاه:

حوزه خواهران نقش اساسی در ارتقای مسائل فرهنگی، مذهبی و پژوهشی جامعه دارد

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه خواهران استان کرمانشاه گفت: با توجه بیشتر به حوزه های علمیه خواهران می توان به ارتقای مسائل فرهنگی، مذهبی و پژوهشی در جامعه دست یافت.
حوزه خواهران نقش اساسی در ارتقای مسائل فرهنگی، مذهبی و پژوهشی جامعه دارد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، نشست مشترکی پیش از ظهر امروز در مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران استان کرمانشاه با حضور جواد جعفری، رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی کرمانشاه، علیرضا شایق مدیر کل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه و حجت الاسلا سعید فتحی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان کرمانشاه برگزار شد.


حجت الاسلام سعید فتحی با اشاره به لزوم توجه بیشتر به حوزه علمیه خواهران، تاریخچه مختصری از تشکیل این حوزه در کشور و استان را شرح داد و عنوان داشت: با توجه بیشتر به حوزه های خواهران می توان به ارتقای مسائل فرهنگی، مذهبی و پژوهشی جامعه دست یافت.


مدیر حوزه علمیه خواهران استان کرمانشاه، با تأکید بر ضرورت انجام فعالیت های پژوهشی، اظهار کرد: اهمیت مباحث پژوهشی کمتر از مباحث آموزشی نیست اما متأسفانه توجه لازم به این امر مبذول نشده، تقویت حوزه ها و فضای جامعه جز با کار پژوهشی میسر نخواهد شد و این در حالی است که میزان بودجه اختصاص یافته جهت امور پژوهشی بسیار اندک است.


وی خاطرنشان کرد: یکی از دغدغه های رهبر معظم انقلاب ورود قشر مذهبی به فضای مجازی است، زیرا هر مطلبی که در این فضا قرار گیرد میلیون ها نفر مخاطب خواهد داشت.


در ادامه این نشست، مدیر کل کتابخانه های استان با اشاره به فضای فرهنگی و خلأهای موجود در استان، گفت: انقلاب ما بیش از اینکه یک انقلاب سیاسی باشد، یک انقلاب فرهنگی بود اما متأسفانه در حال حاضر مسائل فرهنگی از چندان مورد توجه مسؤولان نیست و این امر لزوم توجه بیش از پیش دست اندرکاران فرهنگی را می طلبد.


علیرضا شایق افزود: تعامل شورای شهر، حوزه های علمیه و اداره کتابخانه ها به همراه خیران می تواند در جهت ایجاد یک تحول فرهنگی پژوهشی مؤثر باشد و باید در راستای ایجاد تعامل بیشتر و یافتن نقاط مشترک فراوانی که در این عرصه وجود دارد بکوشیم.


رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرمانشاه در ادامه این نشست با اشاره به نظر مثبت اعضای شورای شهر کرمانشاه جهت بهبود مسائل فرهنگی و پژوهشی در این شهر گفت: در نخستین جلسه ای که در کمیسیون برگزار می شود مسائل اشاره شده را مطرح کرده و به بررسی آن از سوی اعضای کمیسیون خواهیم پرداخت.


جواد جعفری افزود: برای یافتن راهی مناسب در تعامل با یکدیگر پیشنهاد می کنم که جلساتی مشترک با حضور اعضای محترم شورای شهر از نزدیک جهت آشنایی و بررسی مشکلات برگزار شود و بنده هم به سهم خودم به خاطر علاقه خاصی که به مسائل حوزوی و فرهنگی دارم در این راستا تلاش خواهم کرد.


وی در پایان به معرفی بعضی از فرهنگسراهای سطح شهر پرداخت و خاطرنشان کرد: ما در حال حاضر چند فرهنگسرا داریم، از جمله فرهنگسرای دیجیتال شهر، گل نرگس و شهرداری که می تواند جهت امور فرهنگی و پژوهشی و کارگاه های آموزشی مورد استفاده حوزه های خواهران قرار گیرد./857/پ202/ب4

ارسال نظرات