۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۵
کد خبر: ۲۶۲۱۳۷
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

رهبر انقلاب اشراف کامل به مسائل فرهنگی دارند

خبرگزاری رسا ـ وزیر ارشاد گفت: در حوزه مسائل فرهنگی تلاش داریم تا نگرانی‌های فرهنگی و دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب را برطرف کنیم.
علي جنتي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر امروز در نشست شورای برنامه‌ریزی شهرستان شبستر با بیان این‌که وزارت ارشاد به دنبال رفع دغدغه‌های فرهنگی رهبر معظم انقلاب اسلامی است، اظهار داشت: در حوزه مسائل فرهنگی به بیانات رهبر معظم انقلاب توجه ویژه‌ای شده و می شود.


وی با بیان این‌که تلاش داریم تا نگرانی‌های فرهنگی و دغذغه‌های رهبر معظم انقلاب را برطرف کنیم، خاطرنشان کرد: معظم‌له اشراف کامل به مسائل فرهنگی دارند و خود از اصحاب فرهنگ و هنر و آشنا به این امر هستند و تلاش ما این است تا اولویت‌های این وزارتخانه را بر اساس رهنمودهای ایشان تنظیم کنیم.


جنتی در بخش دیگری از سخنان خود با ارایه گزارشی از فعالیت های فرهنگی و هنری این وزارت خانه گفت: حوزه‌ فعالیت‌های این وزارتخانه بسیار گسترده است و چاپ بیش از 72 هزار عنوان کتاب در سال گذشته و همچنین تجهیز 330 سینما در سطح کشور به سیستم دیجیتال گوشه ای از این فعالیت ها بوده است.


وی از حمایت و هدایت 20 هزار کانون فرهنگی و هنری مساجد در سطح کشور خبر داد و افزود: دولت تدبیر و امید تمام همت و تلاش خود را برای رفع مشکلات جامعه به کار بسته و به دنبال آن است تا با بیکاری به عنوان یکی از مشکلات اساسی و بیماری مزمن در سطح کشور مبارزه کند.


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: کند کردن رشد تورم در دولت تدبیر و امید از جمله اقدامات صورت گرفته بوده است، یکی دیگر از محوری‌‌ترین فعالیت‌های دولت تسریع در به نتیجه رساندن پرونده‌ هسته‌ای و رهایی بخشی کشور از تحریم‌های ظالمانه بود که امیدواریم با تدبیر تیم مذاکره‌ای تنگناها رفع شود.


وی با اشاره به پیشینه‌ غنی آذربایجان و همچنین شهرستان شبستر، خواستار برگزاری همایش بین‌المللی شیخ محمود شبستری عارف و شاعر برجسته‌ این شهرستان در آینده‌ای نزدیک شد و اظهار داشت: شبستر از دیرباز سرای بزرگان فرهنگ،‌ ادب و عرفان بوده و عارفان نامی و بزرگان فرهیخته‌ای از این دیار برخاسته‌اند.


جنتی با اشاره به این‌که شیخ محمود شبستری و شیخ محمد خیابانی از جمله مفاخر این دیار محسوب می شوند، گفت: در این شهر با این جایگاه و پیشینه ممتاز و مردم هنرمند و با وجود ظرفیت های غنی فرهنگی در نقاط مختلف باید استعدادها بروز کند و سرمایه‌های عظیم به فعلیت برسد./935/پ202/ج

ارسال نظرات