۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۳
کد خبر: ۲۶۲۰۹۱

نشست مشاور فرهنگی رییس جمهور با نخبگان حوزوی و دانشگاهی تبریز

خبرگزاری رسا ـ رییس مرکز مطالعات استراتژیک ریاست جمهوری در جمع نخبگان و صاحب‌نظران دانشگاهی تبریز گفت: بایستی مسائل ملی به صورت استانی در نظر گرفته شود.
حسام الدين آشنا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حسام الدین آشنا، مشاور فرهنگی رییس جمهور امروز در جمع اعضای اتاق فکر آذربایجان شرقی که با حضور اساتید حوزوی و دانشگاهی و همچنین مسؤول نهاد رهبری دانشگاه های استان در دانشگاه تبریز برگزار شد، اظهار داشت: دریافت نظرات نخبگان، مورد نظر و تأکید رییس جمهور است.

 


رییس مرکز مطالعات استراتژیک ریاست جمهوری خواستار بیان نیازها و کمبودهای استانی از سوی نخبگان و مدیران استانی در این نشست ها شد و خاطرنشان کرد: با چنین رویکردی نگاه ها و نیازهای استان در تصمیم گیری های مسؤولان ارشد تقویت می شود و انتقال این نکات از وظایف اتاق های فکر است.

 


آشنا با تأکید بر این‌که مسائل ملی به صورت استانی در نظر گرفته شود، تصریح کرد: بر این اساس در استان ها مسایل ملی مورد توجه بیشتر قرار می گیرد که در این ارتباط دانشگاه ها به عنوان متولیان اصلی اتاق فکر استان ها نباید محدود به دانشگاه باشند و از تمام نظریات بهره مند شوند.

 


مشاور فرهنگی رییس جمهور با بیان این‌که امروزه دولت ها رویکرد اتاق فکری ندارند و در واقع برای اجرا خلق شده اند، افزود: در اتاق های فکر به کسانی احتیاج داریم که دغدغه سیاسی نداشته باشند، به مسایل کشور فکر کنند و بتوانند مستقل از سیاست به تشخیص درست مسأله و پیدا کردن راه حل مناسب و پیشنهاد سازنده بپردازند.

 


وی تشخیص تفکرات رقبا و ایجاد سرعت و تسهیل در تصمیم گیری های مختلف را از کارکردهای اصلی اتاق های فکر عنوان کرد و در این صورت است که دست دولت ها بازتر از سابق می شود و اولویت های اصلی و هزینه کردها مشخص و تصمیم گیری های کلان آسان می شود.

 


همچنین محمدرضا پورمحمدی، رییس دانشگاه تبریز در سخنانی با بیان این‌که بزرگترین امتیاز شهر تبریز، بزرگانی هستند که به نوبت خود سردمدار پرچم علم بودند، گفت: تبریز شهری است که اگرچه دانشگاهش دومین دانشگاه کشور است، اما تاریخچه آموزش عالی آن به هزاران سال قبل برمی‌گردد و این موضوع باعث شده که تبریز مهم‌ترین مرکز آموزش کشور باشد.

 


نجف قراچورلو، رییس جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی، میررضا مجیدی، مدیر اتاق فکر استان و محمد باقر بهشتی مشاور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی از دیگر سخنرانان نشست هم‌اندیشی اعضای اتاق فکر استان با رییس مرکز مطالعات استراتژیک ریاست جمهوری بودند.

 


گفتنی است، چالش های دریاچه ارومیه، مسایل مربوط به کشاورزی و صنعت، مشکلات بخش صنعت چرم و کفش استان، رکود واحدهای صنعتی استان، اهمیت به فرهنگ و زبان های بومی و محلی، کمبود بودجه دانشگاه ها نسبت به جمعیت، وسعت، قدمت و جایگاه آنها و پایین بودن بهره وری در حوزه های مختلف استان از جمله موضوع های مورد بحث در این نشست بود./935/پ203/ب4

ارسال نظرات