۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۸
کد خبر: ۲۶۲۰۷۷

برگزاری همایش بین‌المللی «نقش اسلام در گسترش صلح جهانی» در تونس

خبرگزاری رسا ـ به همت رایزنی فرهنگی ایران، همایش بین‌المللی «نقش اسلام در گسترش صلح جهانی» میان مؤسسات ایرانی و بیت‌الحکمه تونس برگزار می‌شود.
دين اسلام

 

به گزارش خبرگزاری رسا، هشام جعیط، رییس شورای عالی فرهنگ و هنر تونس «بیت‌الحکمه» امروز در دیدار با صادق رمضانی‌گل‌افزایی، رایزن فرهنگی کشورمان موضوع توسعه مناسبات و همکاری‌های فرهنگی دو کشور، مورد بررسی قرار گرفت.

 

در آغاز این دیدار، رایزن فرهنگی ایران در تونس ضمن اهدای 25 جلد کتاب «ایران‌شناسی» به کتابخانه بیت‌الحکمه، با اذعان اینکه جهان امروز در آتش جهل بعضی از مردمان و حاکمان می‌سوزد تا جایی که تنها گزینه نجات خود را در جنگ و خونریزی بی گناهان و ملت‌های مظلوم می‌بینند، اظهار کرد: اینک وقت آن رسیده که حکما و عقلای ملل مختلف پای در میدان نهاده و با ارائه راهکارهای عملی منبعث از اسلام مانع از قتل و ویرانی مردم و سرمایه‌های تاریخی و میراث فرهنگی آنان شوند.

 

وی با اشاره به طرح ریاست جمهوری کشورمان در مورد جهان عاری از خشونت که به تصویب سازمان ملل متحد رسید، پیشنهاد برگزاری همایش بین‌المللی «نقش اسلام در گسترش صلح جهانی» میان مؤسسات ایرانی و بیت‌الحکمه تونس، را داد.

 

نقش موثر رایزنی فرهنگی ایران در توسعه و تعمیق روابط دوجانبه

 

هشام جعیط، رییس شورای عالی فرهنگ و هنر تونس «بیت‌الحکمه» با استقبال از این طرح و تأکید بر اهمیت برگزاری همایش بین‌المللی میان مؤسسات ایرانی و بیت‌الحکمه تونس، گفت: باید از دانشمندان ادیان مختلف دعوت کنیم تا با نگاهی بی طرفانه قرائت‌های واقعی خود را از اراده اسلام در نشر فرهنگ صلح در جهان بیان کنند.

 

این استاد تاریخ اسلام به همکاری‌های نمایندگی فرهنگی کشورمان با بیت‌الحکمه و مؤسسات علمی و فرهنگی تونس اشاره کرد و گفت: رایزنی فرهنگی ایران در تونس، پس از انقلاب سال 2011 میلادی، نقش بسیار مهمی در تعمیق و گسترش روابط دوجانبه ایفا کرده است.

 

وی در سخنان پایانی خود، بیان کرد: برگزاری همایش بین‌المللی «فلسفه اسلامی از نگاه ابن سینا و ملاصدرا» با همکاری بیت‌الحکمه و میزگرد «عقل و عقلانیت از نگاه شهید مطهری» با مشارکت اتحادیه نویسندگان تونس از جمله نمونه‌هایی است که زمینه شناخت جامعه تونس و نخبگان آن را از فرهیختگان و بزرگان سرزمین ایران اسلامی فراهم کرده است./994/ب103/د

ارسال نظرات