۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۲۵۹۹۲۹
روحانی اهل سنت خراسان شمالی در گفت‎وگو با رسا؛

آل‎سعود خائن حرمین است/ اعدام شیخ نمر سرنگونی آل‎سعود را تسریع می‎بخشد

خبرگزاری رسا ـ یکی از روحانیان اهل سنت خراسان شمالی با محکوم کردن صدور حکم اعدام آیت الله نمر، گفت: اجرای احتمالی این حکم، حکومت متزلزل ر‍ژیم آل‎سعود در عربستان را ساقط می‎کند.
شيخ نمر

 

مولوی عبدالله خوش نظر، عالم اهل سنت استان خراسان شمالی در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با اشاره به اعلام رسانه‌های عربستان مبنی بر اجرای حکم اعدام آیت الله نمر باقر النمر، روحانی شیعه عربستانی در تاریخ بیست و چهارم اردیبهشت ماه جاری، مصادف با بیست و پنجم رجب، گفت: رژیم آل سعود باید در این تصمیم خود تجدیدنظر کند.

 

وی با بیان این که به طور کلی دستگیری و زندانی کردن چهار ساله این روحانی و صدور حکم اعدام به اتهام های واهی برای او از نظر اسلام و قوانین بین المللی محکوم است، افزود: رژیم آل سعود چندین سال است که این عالم شیعه را بدون دلیل و محاکمه عادلانه زندانی کرده و سال گذشته نیز او را در دادگاهی فرمایشی به اعدام محکوم کرد، حال آن که بر اساس قوانین دین مبین اسلام، حکم اعدام تنها در موارد خاص و با توجه به قرآن و شرع صادر می شود.

 

مدیر حوزه علمیه اهل سنت ربانیه تازه یاب شهرستان مانه و سملقان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: آیت الله نمر به خداوند و رسول اکرم(ص) اعتقاد راسخی داشته و سایر اتهام ها علیه وی نیز واهی است، بنابراین رژیم آل سعود نمی تواند بدون داشتن مدرک، این روحانی بلندپایه را به اعدام محکوم کرده و در پی اجرای حکم باشد.

 

وی تصریح کرد: به طور کلی جریان دستگیری، زندانی کردن و صدور حکم اعدام برای آیت الله نمر خلاف اصول اساسی اسلام و قرآن بوده و رژیم آل سعود در صورت اجرای این حکم، دین مبین اسلام را بیش از پیش زیر سؤال می برد.

 

عضو شورای فتوای اهل سنت استان خراسان شمالی با بیان این که عاقبت اعدام احتمالی این روحانی شیعه برای رژیم آل سعود بسیار سنگین خواهد بود، افزود:دستگیری، زندانی کردن و صدور حکم اعدام برای آیت الله نمر از سوی تمام جامعه اهل سنت آگاه و شیعیان محکوم بوده و اجرای آن، حکومت متزلزل ر‍ژیم آل سعود در عربستان را ساقط می کند.

 

خوش نظر در ادامه با محکوم کردن اقدامات و جنایات رژیم آل سعود، اضافه کرد: اگر سردمداران این رژیم دست از جنایات خود برنداشته و همچنان به ریختن خون مسلمانان ادامه دهند یقین بدانند که این خون های به ناحق ریخته شده به زودی دامن آنها را گرفته و آل سعود را به ذلت و سقوط می کشاند.

 

رژیم آل سعود خائن الحرمین والاسلام است

 

به گفته وی رژیم آل سعود با تهاجم نظامی به یمن و کشتار مردان، زنان و کودکان مظلوم و مسلمان این کشور، خود را در بین ملت های مسلمان بی اعتبار کرد و مسلمانان نیز یقین پیدا کردند که آل سعود نه تنها خادم الحرمین نیست بلکه خائن الحرمین و الاسلام نیز هست.

 

این عالم اهل سنت تصریح کرد: البته جلوی ضرر از هر کجا که گرفته شود منفعت است و رژیم آل سعود نیز با وجود تمام جنایاتی که انجام داده، می تواند توبه کرده و با پذیرش اشتباهات خود راه بازگشت و جبران پیش گیرد.

 

گفتنی است، آیت الله نمر باقر النمر، روحانی شیعه و مخالف آل سعود نخستین بار در سال 2006 میلادی هنگام بازگشت از بحرین و به دلیل مشارکت در همایشی بین المللی درباره قرآن کریم از سوی نیروهای امنیتی سعودی بازداشت شد.

 

در اتهام شیخ چنین آمده بود که وی از حکومت عربستان خواسته به وضعیت قبرستان بقیع رسیدگی کرده، مذهب تشیع را به رسمیت شناخته و شیوه های آموزشی و درسی کنونی حاکم بر کشور را تغییر داده یا لغو کند.

 

آیت الله نمر در بیستم تیر ماه سال 1392 شمسی با حمله مسلحانه نیروهای امنیتی سعودی دستگیر و به مکان نامعلومی انتقال داده شد و یک سال بعد در پانزدهم اکتبر 2014 برابر با بیست و سوم مهر ماه سال 93 از سوی دادگاه ویژه جزایی عربستان به اعدام محکوم شد.

 

حکم اعدام آیت الله نمر، از سوی عبدالله بن عبدالعزیز، شاه سابق عربستان تا اطلاع ثانوی به تعویق افتاده بود اما اخیرا رسانه های عربستانی گزارش داده اند که حکم اعدام این روحانی، بیست و چهارم اردیبهشت ماه جاری، مصادف با بیست و پنجم رجب همزمان با سال مرگ نایف بن عبدالعزیز آل سعود، ولیعهد پیشین عربستان سعودی و از شاهزادگان متعصب و نزدیک به مفتیان وهابی، اجرا می شود./9314/ب302/د

ارسال نظرات