۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۵
کد خبر: ۲۵۸۸۱۶
امام جمعه بابل:

ماه رجب فرصتی برای زدودن غبار تیرگی از روح و جان است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بابل بر لزوم قدرشناسی از فرصت باقیمانده ماه رجب تاکید کرد و گفت: در این ماه از خداوند متعال، ابزار هدایت را درخواست کنید و به ویژه باید به ادعیه‌های ماه رجب توجه ویژه‌ای شود زیرا در درون هر یک از این دعاها، دریایی از فضائل و کرامات نهفته است.
امام جمعه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام مجتبی روحانی، امام جمعه بابل دیشب در مراسم پایانی برنامه اعتکاف در مسجد ولی عصر(عج) شهرک امام رضای بابل، ماه رجب را ماه نزول برکات و عنایات الهی بیان کرد و گفت: ماه رجب فرصت مغتنمی برای نزدیکی بندگان برای رسیدن به قرب الهی است.

 

وی افزود: بنده با جلب رضایت پروردگار متعال می تواند زمینه بهره گیری از عنایات خاصه الهی را فراهم کند.

 

مسؤول مدرسه علمیه خاتم الانبیاء بابل، اعتکاف را فرصتی مغتنم برای خودسازی و نزدیکی به خدا دانست و خاطرنشان کرد: ماه های رجب و شعبان زمینه ای برای رسیدن به ماه با عظمت و پرفضیلت هستند تا اعتکاف فرصتی مغتنم برای حساب رسی به اعمال و خلوت شدن با خدا است.

 

وی با بیان این که هر سال شاهد استقبال گسترده تری برای حضور در مراسم اعتکاف رجبیه هستیم، تصریح کرد: تا چند سال پیش تنها سه مسجد در کل شهرستان بابل مراسم اعتکاف برگزار می کردند اما آمار مساجدی که در این شهرستان مراسم اعتکاف برگزار می کنند به بیش از 50 مسجد می رسد.

 

حجت الاسلام روحانی به برکات اعتکاف اشاره کرد و افزود: اعتکاف اثرات عظیمی در انسان برجای می گذارد و که یکی از مهم ترین آنها دل بریدن از متعلقات و معطوف شدن همه توجه انسان به عبادت پروردگار است.

 

وی با تاکید بر این که ماه رجب ماه زدودن غبار تیرگی از روح و جان است، اذعان کرد: تمرین حضور و توجه بیشتر به معنویات، بندگی و فرمان‏بری و در نهایت سرآغاز انس و الفت جانانه به پروردگار هستی ‏بخش در برکات اعتکاف نهفته است.

 

امام جمعه بابل ادامه داد: اعتکاف از جمله رویش های بزرگ انقلاب اسلامی به ویژه در نسل جوان است و خوشحالیم که سفره اعتکاف در بسیاری از مساجد روستاها، دانشگاه ها گسترده شده است و موج عظیمی از نسل جوان ما با استقبال کامل در کنار این سفره می نشینند و بهره وری خود را به حد کمال می رسانند.

 

وی بر لزوم قدرشناسی از فرصت باقیمانده ماه رجب تاکید کرد و گفت: در این ماه از خداوند متعال، ابزار هدایت را درخواست کنید و به ویژه باید به ادعیه‌های ماه رجب توجه ویژه‌ای شود زیرا در درون هر یک از این دعاها، دریایی از فضائل و کرامات نهفته است./950/پ202/ب1

ارسال نظرات