۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۲۵۸۷۰۵
رییس اداره تبلیغات اسلامی نور:

اعتکاف فرصتی مناسب برای اندیشه و خردورزی است

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره تبلیغات اسلامی نور با تاکید بر این که اعتکاف فرصتی مناسب برای اندیشه و خردورزی است، گفت: اعتکاف فرصتی مناسب برای تفکر بوده و زمانی گرانقدر است تا انسان های فرورفته در غرقاب روزمرگی از فضای پر التهاب روزانه به سوی خویش و خداوند متعال بازگردند.
مراسم اعتکاف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نور، حجت الاسلام علی آزادیان، رییس اداره تبلیغات اسلامی نور، امروز در جمع معتکفان این شهرستان با بیان این که اعتکاف فرصتی ارزنده برای خانه تکانی دل ها است، گفت: انسان به طور فطری درپی دستیابی به کمال و پرورش ابعاد وجودی خویش است و خلوت گزینی در منزل دوست گامی مهم در جهت رسیدن به این مقصد بزرگ انسانی خواهد بود.

 

وی با تاکید بر این که انسان باید از مراسم معنوی اعتکاف نهایت بهره برداری را داشته باشد، افزود: فرصت های ارزنده و گرانقدری در اختیار ما قرار دارد که باید استفاده شایسته ای از آن داشته باشیم.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی نور، خاطرنشان کرد: دین انسان ساز اسلام، فکر جدایی از زندگی دنیا، گوشه نشینی و کناره گیری از مردم و رهبانیت را باطل و ناپسند اعلام کرده است اما اعتکاف به عنوان فرصتی برای بازگشت به خویش و خدای خویش قرار داده تا کسانی که از هیاهو و جنجال های زندگی مادی خسته می شوند به آن روی آورند.


حجت الاسلام آزادیان با بیان این که اعتکاف بهترین فرصت برای خودسازی و تعالی انسان است، تصریح کرد: حضور در این مراسم معنوی سبب می شود تا انسان چند صباحی با خدای خود خلوت کرده و از سوی ارتباط جان و روح خود با خالق هستی با ایمان و اعتقادی راسخ به سوی سعادت دنیا و آخرت گام بردارد.


وی ادامه داد: انسان موجودی است که به سوی معبود خویش در حرکت بوده و سرانجام نیز به لقای پروردگار متعال می رسد که باید در راستای تقرب به حضرت حق گام برداریم.


رییس اداره تبلیغات اسلامی نور با تاکید بر این که اعتکاف فرصتی مناسب برای اندیشه و خردورزی است، گفت: اعتکاف فرصتی مناسب برای تفکر بوده و زمانی گرانقدر است تا انسان های فرورفته در غرقاب روزمرگی از فضای پر التهاب روزانه به سوی خویش و خداوند متعال بازگردند.


حجت الاسلام آزادیان تصریح کرد: اعتکاف فرصت بسیار مناسبی است تا انسانی که در پیچ و خم های زندگی مادی غرق شده، خود را بازیابد و به قصد بهره بردن از ارزش های معنوی، از علایق مادی دست بکشد.


وی ادامه داد: مراسم معنوی اعتکاف فرصتی ارزنده برای آن بوده تا انسان  خود را در اختیار پروردگار گذاشته  و تقاضا کند تا او را در راهش ثابت قدم نگه دارد تا بتواند به دریای بیکران انس و مهر خداوند که سرشار از مغفرت و رحمت است متصل کند.


رییس اداره تبلیغات اسلامی نور با اشاره به لزوم اجتماعی بودن مسلمانان، بیان کرد: دین مبین اسلام بر تفکیک و انشقاق زندگى دنیوی و اخروی خط بطلان کشیده و گوشه‌نشینى و کناره‌گیرى از جامعه را امری ناپسند و نامعقول دانسته و به اجتماعی بودن مسلمانان نیز تاکید کرده است.


حجت الاسلام آزادیان، خاطرنشان کرد: دین مبین اسلام مراسم معنوی اعتکاف را به عنوان فرصتى براى بازگشت‏ به خویش و خداى خویش قرار داده است تا انسان ها بتوانند در مسیر آرامش قرار گیرند./950/پ202/ب1

ارسال نظرات