۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۴
کد خبر: ۲۵۸۲۹۳
استاد حوزه علمیه اصفهان:

حضرت علی مصداق بارز انسان کامل و بهترین مخلوق خدا است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه اصفهان با اشاره به تولد حضرت علی(ع) در کعبه گفت: علی(ع) نمونه خلق انسان کامل از سوی خداست و ما باید این ایام را جشن گرفته و به عنوان تعظیم شعائر به یکدیگر تبریک بگوییم، زیرا این ایام برای ما شیعیان آن حضرت عید بزرگ محسوب می شود.
13 رجب ميلاد مولي الموحدين حضرت علي عليه السلام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام وثیق، استاد حوزه علمیه اصفهان، پیش از ظهر امروز در ساختمان قائمیه اصفهان و به مناسبت میلاد با سعادت مولی الموحدین امام علی(ع) با اشاره به حکمت 94 نهج البلاغه گفت: کسانی که به دنبال گناه کردن زود طلب استغفار می کنند مشمول خیر خداوند می شوند.

 

وی در ادامه ابراز داشت: از حضرت امیر(ع) پرسیدند، در دعایی که می خوانیم، «اعطنی بمسألتی ایاک جمیع خیر الدنیا و جمیع خیر الاخره» منظور از خیر چیست؟ که حضرت در جواب با رد معنای خیر به مال و اولاد فراوان، خیر را در چند چیز دانستند که اول آن ها این است که علمت افزایش پیدا کند.

 

حجت الاسلام وثیق در ادامه با بیان این نکته که مراد از علم در این جا علوم مفید است و «العلم علمان، علم الابدان و علم الادیان»، افزود: دومین موردی که خیر درآن است،حلم و بردباری است  واین بدان معناست که ما در مقابل کارهای غلط و ناشایسته دیگران از خود گذشت و بردباری نشان داده و برآن ها صبر کنیم.

 

استاد حوزه علمیه اصفهان، خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات امروز جامعه ما همین است که حلم و بردباری نداریم و در مسائل روزمره زندگی مانند رانندگی صبر بر اشتباه دیگران نداریم که می تواند منشا مشکلات دیگری برای جامعه باشد و انسان مؤمن که طالب خیر است، باید همیشه تلاش کند تا روز به روز بر بردباری اش اضافه شود.

 

وی مورد سوم را در مایه مباهات بودن بندگی خدا دانسته و اظهار داشت: انسان وقتی بنده خداست که در برابر اراده و مشیت خداوند متعال خودی نشناسد و ذوب در بندگی خدا شده و دستورات حق را بی چون و چرا اطاعت نماید، مثل آن وقتی که میت را به غسال تحویل می دهدند و دیگر اراده ای ندارد در محضر خداوند غیر از خواست او انجام ندهد.

 

حجت الاسلام وثیق، در توضیح چهارمین موردی که خیر در آن است ابراز داشت: اگر کار خوب کردید خدا را سپاس گزاری کنید و اگر کار بد کردید استغفار کرده و طلب آمرزش نمایید و بدانید که دو گروه هستند که خیر شامل حال آن ها می شودو گروه اول کسانی هستند که وقنی گناهی می کنند پشیمان شده و توبه و استغفار به درگاه خدا می کنند و گروه دوم هم کسانی هستند که در امور خیر و انجام کارهای عام المنفعه و دستگیری از مردم و برگزاری مراسم های مذهبی و معنوی شتاب می کنند.

 

استاد حوزه علمیه اصفهان، با اشاره به فرصت بزرگ جمعه های ماه رجب و استفاده از آن تصریح کرد: سعی کنید در روز جمعه ماه رجب 100 بار سوره توحید را بخوانید که از پیامبر اسلام(ص) منقول است که فرمودند: «هر کس در جمعه ماه رجب 100 مرتبه سوره توحید را بخواند این کار او برایش نوری می شود که در قیامت آن نور را تعقیب کرده و به بهشت می رسد».

 

 

وی در پایان با اشاره به  تولد حضرت علی(ع) در کعبه اظهار داشت: علی(ع) نمونه خلق انسان کامل از سوی خداست و ما باید این ایام را جشن گرفته و به عنوان تعظیم شعائر به یکدیگر تبریک گفته و لباس های نو بپوشیم و به کودکان عیدی بدهیم زیرا این ایام برای ما شیعیان آن حضرت عید بزرگ محسوب می شود./939/پ203/ح

ارسال نظرات