۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۲۵۸۲۷۵
استاد حوزه علمیه قم:

اعتکاف تمرین بندگی و رسیدن به کمال است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با اشاره به فرصت استثنایی روزهای اعتکاف برای معتکفان گفت: اعتکاف تمرین برای بندگی و رسیدن به کمال است.
اعتکاف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در صومعه سرا، حجت الاسلام علی محمدی خراسانی، استاد حوزه علمیه قم ظهر امروز در مراسم افتتاح اعتکاف در میان معتکفان خواهر مسجد جامع عربان این شهرستان ضمن تبریک روز ولادت امیرالمؤمنین علی(ع) اظهار داشت: بالاترین هدیه برای یک پدرفرزند صالح و متدین بودن است.

 

استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به این که چهار شخصیت پیامبرگرامی اسلام(ص) در دوران عمرشان همراه کرده اند، گفت: حضرت خدیجه کبری(س)، حضرت فاطمه بنت اسد، حضرت ابوطالب (ع) و امیرالمؤمنین علی(ع) چهار شخصیت و انسان های بزرگواری بودند که از صدر اسلام خیلی به قرآن، دین و در نهایت به ذات اقدس الهی خدمت کرده اند.

 

حجت الاسلام خراسانی در ادامه با اشاره به این که براساس آمار گرفته شده 65 درصد از معتکفان امسال شهرستان صومعه سرا را بانوان تشکیل می دهند، افزود: تنها 35 درصدر از معتکفین آقا بوده و این نشان دهنده این است که همیشه و در همه اگر بانوان جلوتر از آقایان نبوده دوشادوش آنها در خدمت قرآن، خدا و پیامبر گرامی اسلام هستند.

 

وی با بیان این که ذکر نام بزرگان دین در این گونه مجالس بسیار با ارزش بوده، تصریح کرد: ذکر نام این بزرگان در مجلسی موجبات نزول رحمت الهی را فراهم کرده و روحیه تقدیر و تشکر را در انسان تقویت می کند. 

 

محقق و پژوهشگرعلوم اسلامی  با بیان این که صبر و تحمل این بزرگواران از صدراسلام بوده که موجبات شکوفایی، سرسبزی و ریشه دار شدن درخت اسلام و بهره مندی دنیا بشیریت را از این درخت تناور فراهم کرده است.

 

وی حقیقت اعتکاف را یک تمرین دانست و گفت: در دنیا امروز همه چیز با تمرین حاصل شده و هیچ چیزی بدون تمرین و تلاش بدست نمی آید.

 

استاد حوزه علمیه قم در ادامه با فرصت الهی و باا رزش اعتکاف، به معتکفان یادآورشد: باید نهایت استفاده از این فرصت استثنائی را برده و برای خود توشه ای برای آخرت و روزهای آینده خود جمع آوری کنند.

 

وی با اشاره به شخصیت برجسته حضرت علی(ع) اظهار داشت: وجود مبارک این حضرت و تک تک سلول های او یادی از خدابوده است.

 

به گفته حجت الاسلام خراسانی، این انسان کامل در کتاب نهج البلاغه خودو در نامه 45 وقتی که می شنود یکی از فرمانداران ایشان به مهمانی ای خاص دعوت شده و شرکت کرده اند با ناراحتی باری این فرماندارخود در آن شهر نامه نوشته وی و ابراز ناحتی می کند.

 

وی نتیجه بزرگ تمرین را صبر و تحمل، خودداری و خویشتن داری کردن دانست و تاکیدکرد: وقتی انسان قدرت غلبه برنفس خود و سلطه برجان خودراداشته باشد آنگاه گام هایش هرگز نمی لرزد./950/پ202/ب1

ارسال نظرات