۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۹
کد خبر: ۲۵۸۱۲۳
نماینده ولی فقیه در دانشگاه های مازندران:

اعتکاف فرصتی ارزشمند برای نقد و ارزیابی عملکرد گذشته است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در دانشگاه های مازندران با اشاره به اثرات معنوی اعتکاف گفت: اعتکاف از نگاه وحیانی، عبادتی است که با نگاه به افق روشن فلسفه خلقت انسان را در سایه رحمت الهی قرار می دهد.
نماينده ولي فقيه در دانشگاه هاي مازندران

حجت الاسلام محمد رحیمیان، مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بابلسر با اشاره به اثرات معنوی اعتکاف گفت: اعتکاف از نگاه وحیانی، عبادتی است که با نگاه به افق روشن فلسفه خلقت انسان را در سایه رحمت الهی قرار می دهد.

 

وی افزود: در حالت عبودیت انسان آلودگی ها، رذائل نفسانی و وسوسه های شیطانی را از خود می زداید و با توبه و مناجات و اشک، خود را در سایه سار رحمت الهی قرار دهد.

 

این استاد حوزه و دانشگاه، فرصت اعتکاف را فرصتی ارزشمند برای نقد و ارزیابی از عملکرد گذشته عنوان و خاطرنشان کرد: انسان نیاز دارد تا با تفکر و شناخت صحیح به نقد و ارزیابی از عملکرد خویش بنشیند تا کجی ها را صاف و ناراستی ها را ترمیم کند.

 

وی ادامه داد:  انسان در مسیر پیشبرد زندگی مادی و معنوی خویش، درگیر چالش ها و نشیب و فرازهایی است که سرعت سیر او را کم و یا متوقف و یا احیانا از مسیر منحرف می سازد و به همین دلیل فرصت مناسب برای به خودآمدن و خلوت کردن با خود است.

 

حجت الاسلام رحیمیان به حضور پرشور جوانان در مراسم اعتکاف اشاره و تصریح کرد: مناسبت های معنوی همچون اعتکاف و یا حضور در محافل و مناسبت های دینی، به یقین خنثی ساز تلاش گسترده ی دشمن برای انحراف و نابودی جامعه به خصوص جوانان است.

 

وی افزود: جوانی با شاخصه ها و ویژگی هایش، یکی از برهه های حساس و سرنوشت ساز زندگی است که سعادت یا شقاوت انسانی در ابعاد مختلف زندگی در این دوره نمود یافته و تقویت و بروز خواهد داشت.

 

مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های مازندران بر لزوم بهره گیری از فرصت جوانی برای سرمایه گذاری های معنوی تاکید کرد و گفت: استفاده از فرصت معنوی اعتکاف برای ذخیره سازی و بیمه شدن در برابر گزندها و ناملایمات و رسیدن به ساحل امنیت و آرامش، ضرورت زیادی دارد.

 

وی ادامه داد: افراد در ارتباطات اجتماعی در نقش های گوناگون حضور پیدا می کنند و به حتم اصلاح و کمال فردی، کمکی برای تعالی و پیشرفت جامعه در ابعاد مختلف خواهد بود.

 

حجت الاسلام رحیمیان حضور دانشجویان و استقبال از حضور برای شرکت در مراسم اعتکاف را ارزشمند دانست و تصریح کرد: استقبال جوانان و قشر فرهیخته و دانشجو در سال های اخیر ناشی از لطافت و پاکی فطری جوانان ما است و این مسأله موجب خوشحالی است.

 

وی افزود: اگر مسؤولان و دلسوزان جامعه زمینه و بستر لازم را برای این قشر آینده ساز را متناسب با ذائقه جوانان فراهم کنند، خود به خود تبلیغ و تشویق مؤثری برای حضور گسترده تر و کیفی تر خواهد شد.

 

این استاد حوزه و دانشگاه بر تشکیل ستادی برای گسترش کیفی و کمی مراسم اعتکاف تاکید و اذعان کرد:با تشکیل ستادهایی برای برنامه ریزی و مهیا کردن مراسم معنوی اعتکاف به خصوص درقشر دانشجوی جوان در نیمه ماه رجب و دهه پایانی ماه رمضان اقدام شود./1313/ت302/ب1

ارسال نظرات