۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۲۵۷۹۸۶
رییس دانشگاه تونس:

دستاوردهای علمی ایران زمینه‌ساز ارتقای دانش دانشگاه‌های تونس است

خبرگزاری رسا ـ رییس دانشگاه تونس تاکید کرد که دستاوردهای علمی - پژوهشی ایران، زمینه‌ساز ارتقای دانش و پژوهش دانشگاه‌های تونس است.
تونس

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حمید بن‌ عزیزه، رییس دانشگاه تونس در دیدار مصطفی بروجردی، سفیر و صادق رمضانی‌گل‌افزایی، رایزنی فرهنگی کشورمان، گفت: دستاوردهای علمی - پژوهشی ایران، زمینه‌ساز ارتقای دانش و پژوهش دانشگاه‌های تونس است.


رییس دانشگاه تونس با اعلام آمادگی برای امضای تفاهم‌نامه همکاری علمی - پژوهشی، اظهار کرد: بهره‌گیری از تجارب و دستاوردهای علمی - پژوهشی دانشگاه‌های ایران منجر به ارتقای سطح دانش دانشگاهیان تونس می‌شود.


حمید بن‌ عزیزه با اشاره به آموزش زبان و ادبیات فارسی در تونس، گفت: با آموزش زبان و ادبیات فارسی در تونس، می‌توان دانشجویان را با فرهنگ و تمدّن ایران اسلامی آشنا کرد؛ هم‌اکنون یک دوره آموزش زبان فارسی به صورت واحد اختیاری در دانشکده ادبیات و علوم انسانی تدریس می‌شود.


این استاد فلسفه و اقتصاد دانشگاه تونس، بر ضرورت تغییر روش‌های آموزشی با هدف اشتغال‌زایی اشاره کرد و گفت: دانشگاه‌ها باید آینه جامعه باشند و از آنجایی که نقش این مراکز علمی در سه مرحله مهم «تولید معرفت»، «ابلاغ معرفت» و «صیانت از معرفت» تعریف می‌شود، باید روش‌های آموزشی را به گونه‌ای تنظیم کنیم تا دانشجویان تغذیه روحی و دینی شوند.


حمید بن‌ عزیزه داشتن استراتژی و راهبرد را از مهمترین مصوبات اخیر رؤسای دانشگاه‌های تونس عنوان کرد و گفت: همواره، هیئتی مرکب از رؤسای دانشگاه‌ها را تشکیل داده‌ایم تا اهم برنامه‌های مربوط به آموزش و پژوهش دانشجویان این مراکز به صورت تخصصی پیگیری و اجرایی شود.


رمضانی‌گل‌افزایی، «رایزن فرهنگی ایران در تونس» به ایجاد فضای مناسب برای تدریس زبان فارسی در دانشگاه تونس و تمایل دانشگاه‌های ایران به تبادل استاد و دانشجو در رشته‌های مختلف و فرصت‌های مطالعاتی میان دو کشور اشاره کرد.


وی در ادامه، آمادگی کشورمان را برای اختصاص بورسیه به تعدادی از دانشجویان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در چارچوب تفاهم‌نامه همکاری میان دو وزارت آموزش عالی ایران و تونس اعلام کرد./994/ب102/د

ارسال نظرات