۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۸
کد خبر: ۲۵۷۹۶۳
محسن رضایی:

ایران به دنبال ایجاد تمدن اسلامی است نه امپراطوری

خبرگزای رسا ـ دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ما دنبال امپراطوری نیستیم بلکه به دنبال ایجاد تمدن اسلامی و رهایی منطقه از شر گروه های تروریستی داعش و تکفیری ها هستیم.
مراسم گراميداشت ياد و خاطره سردار شهيد حسن شفيع زاده با حضور دبير تشخيص مصلحت نظام در تبريز مراسم گراميداشت ياد و خاطره سردار شهيد حسن شفيع زاده با حضور دبير تشخيص مصلحت نظام در تبريز مراسم گراميداشت ياد و خاطره سردار شهيد حسن شفيع زاده با حضور دبير تشخيص مصلحت نظام در تبريز مراسم گراميداشت ياد و خاطره سردار شهيد حسن شفيع زاده با حضور دبير تشخيص مصلحت نظام در تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در یادواره شهید شفیع زاده که در تالار معلم تبریز برگزار شد، با اشاره به تحولات منطقه‌ای به ویژه خاورمیانه، اظهار داشت: چرا مستکبران جهان نمی گذارند در فلسطین، بحرین و عربستان همه‌پرسی شده و همه افراد بر طبق اصول دموکراسی که از آن دم می زنند از رأی یکسان برخوردار باشند؟


وی با مطرح سؤال دیگری که چه خطری جمهوری اسلامی دارد که مستکبران از تکفیری ها حمایت می کنند، تصریح کرد: آن ها به این خاطر با ایران مخالفت می کنند که به فکر ایجاد تمدن بزرگ اسلامی بوده و پرچم‌دار حکومتی شده که مخالف مستکبران جهانی است.


دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این‌که کشورهای غربی به سرکردگی آمریکا تلاش دارند به قیمت ناامنی در کشورهای اسلامی، برای رژیم غاصب صهیونیستی امنیت پیدار ایجاد کنند، خاطرنشان کرد: آمریکایی ها فکر می کنند می توانند این فضاحت را مخفی کنند؟.


رضایی با بیان این‌که ایران حرف آزادی ملت ها را زده و می زند، ولی به کشوری تجاوز نکرده است، هشدار داد: اگر ایران بخواهد می تواند با موشک های خود اسرائیل را محو و نابود کند، ولی ما این کار را نمی کنیم بلکه می خواهیم فلسطینی ها به کشور خود برگشته و همه پرسی شود.


وی با طرح سؤالی مبنی بر اینکه چرا باید دشمن امروز پشت سعودی قرار  بگیرد و آل سعود را از هر لحاظ تجهیز نماید، گفت: اخیرا آقای کیسینجر گفته که با داعش کاری نداشته باشید این گروه نمی تواند کاری از پیش ببرد به سراغ ایران بروید، چراکه ایران به دنبال کشورگشایی و ایجاد امپراطوری است! در جواب او باید بگوییم که آقای کی سینجر ما دنبال امپراطوری نیستیم بلکه به دنبال ایجاد تمدن اسلامی و رهایی منطقه از شر گروه های تروریستی داعش و تکفیری ها هستیم.


وی با بیان این‌که دشمنان ایران امروز از عربستان حمایت می کنند تا روز به روز حملات گسترده تری را بر علیه یمن انجام دهد و نوعی ناامنی در منطقه ایجاد شود، گفت: مگر نمی گویند مذاکره، ما نیز داریم مذاکره می کنیم اگر راست می گویند ابتدا این پرونده را صادقانه حل کنند تا سپس در مورد مسائل دیگر به بحث بپردازیم.


رضایی با بیان این‌که دشمن نمی تواند جلوی حمایت ما از مردم منطقه را بگیرد، تشریح کرد: در هشت سال دفاع مقدس ثابت کردیم که با وجود فشارهای مختلف استقلال و آزادی خود را حفظ خواهیم کرد، حرف ما این است چرا باید این  همه بی عدالتی در کشورهای اسلامی موج بزند، چرا باید در عربستان انتخابات برگزار نشود، چرا باید در بحرین بین شیعه و سنی تمایز قایل شوند.


دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه دشمنان انقلاب خطری از سوی ایران حس می کنند، گفت: دشمنان انقلاب اسلامی دست به هرکاری می زنند تا جلوی ایران را بگیرند و تنها جرم ایران این است که پرچمدار حرکتی شده است که منافع آنها را در منطقه به خطر انداخته است.


وی در پایان با بیان این‌که شهید شفیع زاده و شهید تهرانی مقدم در راه اندازی توپخانه سپاه در دوران دفاع مقدس نقش محوری داشتند، اظهار داشت: پس از شکستن حصر آبادان، در مدت چهل روز تا عملیات فتح المبین توپخانه سپاه از سوی این دو شهید راه اندازی شد که راه اندازی چنین توپخانه ای چیزی شبیه معجزه بود./935/پ202/ج

ارسال نظرات