۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۸
کد خبر: ۲۵۷۸۰۳
ظهر امروز صورت گرفت؛

دیدار اعضای شورای شهر مشهد با آیت الله علم الهدی

خبرگزاری رسا ـ آیت الله علم الهدی در دیدار اعضای شورای اسلامی شهر مشهد، دین مداری، وحدت و توجه به مناطق محروم را از ویژگی های بارز این شورا برشمرد.
نشست خبري آيت الله علم الهدي با خبرگزاري رسا، ايرنا و روزنامه شهرآرا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی، امام جمعه مشهد مقدس، ظهر امروز در دیدار رییس و اعضای شورای اسلامی شهر مشهد، ضمن تقدیر از اقدامات شایسته این شورا گفت: شورای شهر مشهد در مقام ارزیابی چند امتیاز دارد؛ امتیاز اول این است که بافت این شورا از قشر متدین تشکیل شده، عزیزان ما در شورا چهره های برجسته دینی از نظر مردم هستند، این موضوع آرامش خاصی به مردم می دهد، حتی به افرادی که متدین نباشند.

 

وی در ادامه افزود: نشان دار بودن در دین مداری اعضای شورای شهر در کمتر شهری قابل مشاهده است؛ وحدت بین اعضای شورا کاملا محسوس بوده و جالب این است که اختلاف سلیقه ها به بیرون منعکس نشده و مباحث و صحبت های داخلی شورا به بیرون منتقل نمی شود و شورا از دید مردم یک جریان یک پارچه است.

 

امام جمعه مشهد مقدس تأکید کرد: مردم اول نماد جمهوریت را در شورای شهر می بینند که این نماد برای مردم یک نماد آرامش بخش است؛ مردم به این شورا بدبین نیستند و سوءظنی ایجاد نشده است.

 

آیت الله علم الهدی سپس به ویژگی برجسته شورای فعلی اشاره و تصریح کرد: از تمام مزایایی که این شورا دارد، آن چه برای من به عنوان یک طلبه جذاب تر است، سیاست کلی شورا است که شیب امکانات را به سمت مناطق محروم شهر برد، بر خلاف گذشته که تمام امکانات شهری به سمت بالای شهر و برای قشر مرفه بود و این همواره برای من یک درد بود که خرجی که برای آسفالت کردن سه کوچه در پایین شهر نیاز است را صرف یک گلدان در بالای شهر می کردند؛ در بازدید اخیری که از مناطق حاشیه شهر داشتم، واقعا لذت بردم؛ این سیاست خیلی ارزشمند است.

 

وی افزود: رهبر معظم انقلاب حجت امام زمان(عج) هستند؛ وقتی ایشان در دیدار با شهردار مشهد و رییس شورای شهر متبسم می شوند، این ارزش بالایی دارد و این ماحصل برای شما کافی است چرا که ایشان بدون بررسی اظهار رضایت نمی کنند همانطور که اظهار نارضایتی شان هم بدون بررسی نیست.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به توصیه های امیرمؤمنان حضرت علی(ع) به مالک اشتر در خصوص توجه به مستضعفان جامعه، اظهار کرد: همه شوراها وقت گذاشتند و برنامه ریزی کردند اما این سیاست گذاری شورای شهر برای من جالب بود؛ ممکن است عده ای هم به سبب کاهش دارایی خود ناراضی باشند، اما امیرمؤمنان(ع) در احکام خود برای مالک اشتر می فرمایند «اگر فقرا و مستضعفین از شما راضی باشند، اکثریت جامعه از شما راضی اند»؛ در این کارها خوشبختانه اکثریت از شما راضی شدند.

 

بنابراین گزارش، در ابتدای این دیدار، محسن انتظاری هروی، رییس شورای اسلامی شهر مشهد به ارائه گزارشی از مصوبات و برنامه های شورای اسلامی شهر مشهد پرداخت و گفت: دو موضوع تا به امروز مورد تأکید شورا بوده است؛ اولا سربازی ولایت و ثانیا خادمی مردم؛ این به عینه در آنچه که در توان اعضای شورا بوده دیده می شود و شورا آن را در تمام ابعاد مد نظر رهبر معظم انقلاب مورد توجه قرار داده است؛ توجه به حاشیه شهر، مساجد و توسعه متوازن شهر که مطرح شده از این جمله است.

 

وی در ادامه افزود: ما همدلی و همزبانی را از ابتدای شورا متعهد شدیم و تلاش بر این بوده که در ادامه کار نیز آن را دنبال کنیم و در جلساتی که مسؤولان دیگر کلان شهرها نیز حاضر هستند دیده اند که شورای شهر مشهد از این ویژگی برخوردار است.

 

رییس شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به همت بالای اعضای شورا خاطرنشان کرد: وظیفه قانونی اعضا، 60 ساعت فعالیت در ماه است در حالی که تنها برای تصمیم گیری درباره بودجه 94، دو هزار نفر ساعت در شورا وقت گذاشته شد و بودجه را به سمت واقعی شدن با کمترین انحراف تصویب کردند.

 

انتظاری هروی در ادامه به ارائه آماری در خصوص فعالیت شورا پرداخت و اظهار کرد: طی 18 ماه 203 جلسه تشکیل شده که بیش از 70 جلسه علنی و غیر علنی برگزار شده و 631 ساعت زمان برده است و علاوه بر آن 521 جلسه کمیسیون های تخصصی نیز برگزار شده است./820/پ202/ب5

ارسال نظرات