۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۲۵۷۴۶۵
آیت الله مهمان نواز:

تقویت همدلی و بهره گیری از ظرفیت‌های داخلی سبب خودکفایی کشور می‌شود

خبرگزاری رسا ـ عضو سه دوره مجلس خبرگان رهبری گفت: تقویت انسجام، وحدت و همدلی همراه با بهره گیری بیشتر از ظرفیت های داخلی سبب خودکفایی کشور در بخش های مختلف می شود.
آيت الله مهمان نواز - ديدار مديران بانک مهر اقتصاد  آيت الله مهمان نواز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، آیت الله مهمان نواز، نماینده مردم استان خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری امروز در دیدار مدیران بانک مهر اقتصاد استان، با اشاره به شعار دولت و ملت، همدلی و همزبانی که از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان شعار سال انتخاب شده، اظهار کرد: برای تحقق این شعار می بایست دل و زبان مسؤولان و مدیران بخش های مختلف کشور با مردم یکسان باشد.

 

وی اضافه کرد: تقویت تعامل دوسویه بین مردم و مسؤولان و افزایش این ارتباط سبب تحقق شعار سال و در نتیجه افزایش موفقیت ها در حوزه های گوناگون می شود.

 

آیت الله مهمان نواز با تأکید بر این که مسؤولان می بایست در مسیر وحدت و انسجام بیشتر در کشور حرکت کنند، خاطرنشان کرد: در سال جدید باید بیش از سال های گذشته موضوع اقتصاد مقاومتی از سوی مدیران و مردم پیگیری شود.

 

عضو سه دوره مجلس خبرگان رهبری با بیان این که توان بالا و ظرفیت های فراوانی در بخش های مختلف کشور وجود دارد، تصریح کرد: یکی از مهم ترین این ظرفیت ها نیروی انسانی و توان فکری بالای مردم ایران اسلامی است که می بایست از این ظرفیت بیش از گذشته استفاده شود.

 

وی با اشاره به این که ملت ایران تاکنون و در طول بیش از سه دهه گذشته از انقلاب اسلامی این توان و ظرفیت بالای خود را در عرصه های مختلف به نمایش گذاشته است، افزود: مردم مسلمان و انقلابی ایران در طول سال های گذشته حمایت خود از نظام اسلامی را در صحنه ها و مراحل مختلف نشان داده اند.

 

آیت الله مهمان نواز مجاهدت و تلاش مردم برای پیروزی انقلاب و تثبیت نظام اسلامی، ایثارگری ها در دوران هشت سال دفاع مقدس، ایستادگی مردم در برابر تهدیدهای دشمنان خارجی، مقاومت جانانه آنها در برابر تحریم ها و فشارهای اقتصادی و حضور پرشور ملت در مناسبت های انقلابی و اسلامی را تنها نمونه هایی از همراهی و حمایت مردم ایران از انقلاب و نظام اسلامی برشمرد و خاطرنشان کرد: در زمینه اقتصادی نیز می توان با حفظ و تقویت اتحاد، انسجام، همدلی و همزبانی توطئه های دشمنان را خنثی کرد.

 

وی اضافه کرد: در واقع تقویت انسجام، وحدت و همدلی همراه با بهره گیری بیشتر از ظرفیت های داخلی سبب خودکفایی کشور در بخش های مختلف می شود که این موضوع می بایست در برنامه ریزی ها و تصمیم گیری های مسؤولان لحاظ شود.

 

آیت الله مهمان نواز در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم اهمیت بیشتر برای آموزه های دینی در جامعه تأکید کرد و افزود: تنها آیینی که سعادت افراد و جامعه بشری را در پی دارد دین مبین اسلام است.

 

وی تصریح کرد: به همین دلیل خداوند متعال پاک ترین و برگزیده ترین انسان های خود را برای هدایت و راهنمایی مردم مبعوث کرده تا آموزه های دینی را در جامعه گسترش داده و زمینه سعادت مندی دنیوی و اخروی انسان ها را فراهم کنند.

 

محمد سنچولی، مدیرکل شعب بانک مهر اقتصاد استان خراسان شمالی نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از اقدامات این بانک در استان، اظهار کرد: بانک مهر اقتصاد تلاش می کند تا همواره در چهارچوب قوانین بانکداری اسلامی عمل کند.

 

وی اضافه کرد: در این راستا به طور جد معتقدیم پیاده سازی احکام اسلامی و شرع مقدس در فعالیت های اقتصادی و مالی سبب افزایش رزق و روزی، کسب روزی حلال و افزایش برکت می شود./9314/پ202/ب4

ارسال نظرات