۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۳
کد خبر: ۲۵۷۳۸۵
آذرماه سال جاری؛

جشنواره علامه بلادی در بوشهر برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ معاون پژوهش حوزه علمیه استان بوشهر گفت: جشنواره علامه بلادی برای نخستین بار آذرماه سال جاری در بوشهر برگزار می‌شود.
حجت الاسلام حسين فقيه معاون پژوهش حوزه علميه استان بوشهر

حجت الاسلام حسین فقیه معاون پژوهش حوزه علمیه استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، درباره برگزاری جشنواره علامه بلادی در استان گفت: به حول و قوه الهی برای نخستین بار این جشنواره در آذرماه سال جاری برگزار می شود و در نوع خود می تواند فتح بابی باشد برای ورود فعال مدارس علمیه استان به عرصه پژوهش و از ابعاد مختلف می تواند تاثیر گذار باشد.

 

وی در ادامه به اهداف برگزاری این جشنواره اشاره کرد و بیان داشت: از اهداف برگزاری این جشنواره تقویت نشاط علمی و گسترش روحیه پژوهش در بین طلاب و روحانیان، شناسایی نخبگان و استعدادهای علمی برتر طلاب و حمایت از آنها، تقویت فرهنگ پژوهش و نگارش آثار علمی و افزایش سطح مشارکت و رقابت طلاب در عرصه های علمی پژوهشی است.

 

حجت الاسلام فقیه زمینه­سازی و هدایت طلاب مستعد به گرایش های تخصصی علوم حوزوی، جهت­دهی فعالیت­های پژوهشی طلاب به سمت نیازهای پژوهشی حوزه و نظام اسلامی، کمک به کاربردی کردن علوم اسلامی از طریق شناسایی مسائل و نیازهای حوزه­های علمیه، جامعه و نظام اسلامی و معرفی علما و مفاخر استان و آثار علمی آنان را از دیگر اهداف این جشنواره عنوان کرد.

 

وی ادامه داد: جشنواره علامه بلادی برای طلاب جوان می تواند یک بستری برای شناسایی نیروهای مستعد در عرصه پژوهش و تربیت نیروهای پژوهشی چه برای حوزه و هم برای استان و بیرون از استان باشد، از این رو می تواند نقش بسیار مهمی را داشته باشد و از سویی با توجه به اینکه جشنواره سراسری حوزه با نام جشنواره علامه حلی به صورت سالانه برگزار می شود، خود این نیز می تواند کمک کند برای هرچه فعال تر شدن طلاب استان در جشنواره سراسری حوزه های علمیه که همان جشنواره علامه حلی است.

 

حجت الاسلام فقیه اضافه کرد: در مجموع این خلأیی که وجود داشت و با توجه به آن ترافیک بحث های آموزشی که در حوزه است برگزاری این جشنواره پژوهشی می تواند برای تابستان طلاب یک فضای جدیدی را ایجاد کند و سبب احیای وقت های مرده برای طلاب می شود.

 

معاون پژوهش حوزه علمیه استان بوشهر درباره چگونگی ارائه آثار خود به جشنواره گفت: با هماهنگی های صورت گرفته طلاب می توانند آثار خود را افزون بر ارسال به دو دبیرخانه قم و بوشهر، به معاونت پژوهش مدارس خود نیز تحویل دهند./833/ت303/ب4

ارسال نظرات