۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۶
کد خبر: ۲۵۷۲۵۲
رییس تبلیغات اسلامی پارس آباد:

اعتکاف فرصت خلوت با معبود و عبادت عارفانه توأم با تفکر است

خبرگزاری رسا ـ رییس تبلیغات اسلامی شهرستان پارس آباد اعتکاف را بهترین فرصت برای خلوت با معبود و عبادت عارفانه توأم با تفکر دانست و گفت: اعتکاف ایام خالص شدن و زدودن ناخالصی‌ها است.
اعتكاف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت‌الاسلام حسن باقری‏، رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان پارس آباد، ظهر امروز در جلسه هماهنگی برنامه های اعتکاف در این شهرستان، اعتکاف را فرصتی برای صیقل دادن روح و روان و برچیدن لقمه های پر فیض الهی و طراوت عطر قرآن دانست و گفت: در فضیلت اعتکاف همین بس که بهترین فرصت خلوت با معبود و عبادت عارفانه توأم با تفکر است.

 

وی استغفار و اعتراف به گناه را نشانه عقل انسان دانست و افزود: از آداب دعا که زمینه عفو و مغفرت الهی را فراهم می‌کند توجه به ربوبیت الهی و ایمان به خداست و آرزوی خردمندان رسیدن به مقام ابرار خداوند است.

 

حجت‌الاسلام باقری از اعتکاف به ‌عنوان عبادتی پرفضیلت در دین اسلام نام برد و گفت: فضیلت خدمت به معتکفان کمتر از اصل اعتکاف نیست و خدمت به معتکفان توفیقی است که خداوند به بندگان خاص اعطا می‌کند.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان پارس آباد در بخش دیگری از سخنان خود به امر مهم و پسندیده اعتکاف اشاره کرد و گفت: اعتکاف ایام خالص شدن و زدودن ناخالصی‌ها است و انسان با استفاده از این لحظات و ساعات می‌تواند زمینه سعادت و خوشبختی خود و دیگران را فراهم سازد.

 

حجت‌الاسلام باقری افزود: انسان با معتکف شدن در مسجد می‌تواند به مقام معنوی دست یابد و ایام اعتکاف فرصت مناسبتی است که انسان برای حسابرسی نفس خویش بپردازد و با فراغت از زندگی روزمره و درگیری‌های زندگی ساعاتی را به تفکر در خلوت بپردازد.

 

وی تصریح کرد: اعتکاف از بهترین پدیده های معنوی است که به فضل پروردگار و همت مسؤولان فرهنگی با توصیه مقام معظم رهبری به شکل گسترده ای برگزار می‌شود و هر سال با حضور پر رنگ تر و استقبال چشم گیر مردم مواجه است.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان پارس آباد با تأکید بر برگزاری هر چه باشکوه تر این مراسم معنوی‏، بیان داشت: حضور پرشور جوانان و نوجوانان در مراسم معنوی اعتکاف لزوم توجه به برنامه های سخنرانی و آگاه‌سازی را در این مراسم معنوی افزایش می‌دهد./937/پ202/ح

ارسال نظرات