۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۹
کد خبر: ۲۵۷۲۲۶

آیین اعتکاف در 20 مسجد شهرستان کوهدشت برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ رییس تبلیغات اسلامی کوهدشت از آمادگی 20 مسجد این شهرستان در راستای برگزاری مراسم معنوی اعتکاف خبر داد.
اعتکاف

حجت‌الاسلام محمد جواد گراوند، رییس تبلیغات اسلامی کوهدشت، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: اعتکاف، فرصتی کوتاه برای محاسبه نفس و خودسازی است.

 

وی تصریح کرد: برگزاری آیین معنوی عتکاف موجب می شود انسان از حاکمیت غریزه ها، عادت ها و اشتغالات معمول زندگی آزاد شود و به جبران کاستی ها بپردازد.

 

حجت الاسلام گراوند با بیان این که اعتکاف مسأله ای قرآنی است، افزود: به برکت انقلاب اسلامی ایران و خون شهدا پس از انقلاب برگزاری مراسم اعتکاف گسترش خوبی پیدا کرده است.

 

وی با اشاره به این که آیین اعتکاف در روزهای 13، 14 و 15 ماه رجب برگزار می شود، خاطرنشان کرد: 20 مسجد این شهرستان آماده ی برگزاری آیین معنوی اعتکاف هستند.

 

حجت الاسلام گراوند با اشاره به زمان نام نویسی آحاد مردم جهت شرکت در آیین اعتکاف تصریح کرد: نام نویسی  از 8 اردیبهشت ماه آغاز و  تا 11 اردیبهشت ادامه دارد.

 

برگزاری طرح با قرآن در زلال اعتکاف در مساجد کوهدشت

 

رییس تبلیغات اسلامی کوهدشت در ادامه عنوان داشت: طرح با قرآن در زلال اعتکاف به مناسبت ایام اعتکاف در مساجد این شهرستان برگزار می‌شود.

 

حجت الاسلام گراوند اظهار داشت: این طرح با همکاری مؤسسات قرآنی در  مساجد این شهرستان برگزار می شود.

 

وی یادآور شد: برنامه هایی همچون تلاوت قرآن، ختم قرآن، ترتیل خوانی آیات الهی و اصلاح قرائت نماز در قالب طرح  با قرآن در زلال اعتکاف برگزار می شود.

 

رییس تبلیغات اسلامی کوهدشت اظهار داشت: طرح با قرآن در زلال اعتکاف با هدف ایجاد انس عمومی معتکفان با قرآن و معارف الهی اجرا می شود./9459/ت303/ب4

ارسال نظرات