۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۴
کد خبر: ۲۵۷۰۸۱
آیت الله عالمی:

استقلال غدایی کشور، اصلی غیرقابل انکار است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت: استقلال کشوری که غذای مردمش از آب و خاکش تأمین نشود، کامل نیست.
آيت الله عالمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله حسن عاملی، نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی امروز در همایش دولت و ملت، همدلی و همزبانی در تبریز که به همت سازمان جهاد کشاورزی استان ترتیب یافت، اظهار داشت: بخش عظیم انجام مسوولیت در جهاد کشاورزی در گرو رسیدن به خودکفایی و استقلال در بخش کشاورزی است.

 


وی با تأکید بر این‌که استقلال کشوری که غذای مردمش از آب و خاکش تأمین نشود، کامل نیست، خاطرنشان کرد: باید سعی شود در محصولات استراتژیک کشاورزی خودکفا شویم و دست نیاز به سوی بیگانه دراز نکنیم، در این صورت استقلال حقیقی تکمیل خواهد شد.

 


آیت الله عالمی با بیان این‌که کار کشاورزی مقدس و مطلوب خداوند است، بر تلاش بیشتر برای جلب رضای خداوند و افزایش تولید تاکید کرد و افزود: توان کشاورزی کشور در حد مناسبی است، اما بهره‌وری لازم صورت نمی گیرد، ضمن این‌که بایستی کشاورزان را با علم روز کاشت، داشت و برداشت آشنا کنیم.

 


وی با بیان این‌که در طول تاریخ انقلاب اسلامی ایران گره ها و مشکلات نظام به حول و قوه الهی با دست مردم باز می شود، ادامه داد: آنان همواره در صحنه های مبارزه حضور داشته و در بخش های مقاومت و پشتیبانی از نظام و رهبری در همه جا حضوری شایسته و فعال دارند.

 


نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اصلاح الگوی مصرف ادامه داد: نعمت های الهی را بدون استفاده دور نریزیم و با این هدایت هاست که کشاورزی به ثمر می رسد و از آب و خاک به درستی بهره برداری می شود.

 


آیت الله عالمی خواستار برخورد جدی با متخلفان در عرصه تولید و مصرف شد و گفت: برخی از نانوایی‌های کشور در پخت نان مطلوب با مشکل مواجه هستند که همین مسأله موجب دور ریز نان در کشور شده است، شایسته نیست که این نعمت با ارزش الهی این‌گونه مورد بی‌حرمتی قرار گیرد./935/پ202/ب4

ارسال نظرات