۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۶
کد خبر: ۲۵۷۰۵۶

فاز دوم توسعه حوزه علمیه امیرالمؤمنین تبریز اجرایی می‌شود

خبر گزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه حضرت امیرالمؤمنین(ع) تبریز از اجرای فاز دوم توسعه حوزه علمیه حضرت امیرالمؤمنین(ع) تبریز خبر داد و گفت: با اتمام این فاز در سال تحصیلی آینده بالغ بر 100 طلبه جدید در پایه اول جذب خواهند شد.
حجت الاسلام سيدحسن حسيني‌نژاد، مدير حوزه علميه حضرت اميرالمومنين(ع) تبريز

حجت الاسلام سیدحسن حسینی‌نژاد، مدیر حوزه علمیه حضرت امیرالمومنین(ع) تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، اظهار داشت: این مرکز علوم اسلامی با عنایات ویژه آیت الله مجتهدشبستری، ریاست عالی حوزه های علمیه آذربایجان‌شرقی در سال 93  تأسیس شد.


وی افزود: حوزه علمیه امیرالمؤمنین(ع) دارای 140 طلبه در پایه های اول، دوم و سوم است، اما با توجه به این‌که حوزه امیرالمؤمنین تازه‌تأسیس است، طلاب پایه های دوم و سوم این مدرسه انتقالی از تبریز و سایر شهرستان‌های استان آذربایجان شرقی هستند.


این استاد حوزه علمیه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شرایط زمان و ملزومات طلبه امروزی، گفت: دو رکن اساسی تقوا و علم اساس تربیت طلاب است، یعنی طلبه باید دو جهته باشد، یعنی باید دارای هر دو بال علم و تقوا باشد، چنان‌که امام خمینی(ره) می فرماید؛ هرچه بر سر بشریت می آید از علم بدون تقواست.


وی با اشاره به این‌که هر دو رکن علم و تقوا برای طلاب امری لازم و ضروری است، گفت: بنا بر رویکرد جدید تربیت طلبه دو رکن دیگر بصیرت و ولایت مداری اساس و لازمه طلبه امروزی است.


مدیر مدرسه علمیه امیرالمؤمنین(ع) تبریز در ادامه سخنان خود با بیان این‌که اسلام از مکر و کید دشمنان ضربه نخورده است، افزود: آن چیزی که اسلام را مجروح و ضربه حقیقی را بر اسلام وارد کرده است، بی بصیرتی اشعریون بود.


وی با بیان این‌که طلبه بی‌بصیر و فاقد توانایی تشخیص حق و باطل، ضربه زننده به اسلام است، اگرچه با تقوا و عالم باشد، اظهار داشت: ضربه سنگین به پیکره دین در صدر اسلام از جانب عالمان زاهد و بی بصیرت و به عبارت دیگر متهجدان متحجر و غیر ولایت‌مدار وارد آمد.


حجت الاسلام حسینی‌نژاد هر چهار رکن علم، تقوا، بصیرت و ولایت مداری را مورد توجه مدرسه امیرالمؤمنین دانست و با اشاره به اجرایی شدن فاز دوم توسعه این مرکز علوم اسلامی، خاطرنشان کرد: با عنایت و توجه ویژه آیت الله مجتهد شبستری در تربیت طلاب با چهار اصل مذکور، با اتمام فاز دوم مدرسه امیرالمومنین(ع) سال بعد بالغ بر 100 طلبه جدید الورود در پایه اول خواهیم داشت. /854/ت302/ح

ارسال نظرات