۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۱
کد خبر: ۲۵۷۰۰۹
دبیر پرورشی مدارس امام رضا:

واقعه طبس از نعمت های خفیه الهی بود

خبرگزاری رسا ـ دبیر پرورشی مدارس امام رضا گفت: به تعبیر بنیانگذار انقلاب اسلامی هشت سال جنگ تحمیلی ایران و واقعه طبس از نعمت های الهی است و باید این ها را یادآوری کنیم که انقلاب ما با چه نهال هایی حفظ و آبیاری شده است.
واقعه طبس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمدعلی  منصوریان، مسوؤل بسیج حوزه سپاه، در حاشیه مراسم بزرگداشت مراسم بزرگداشت واقعه طبس و یابود شهید منتظر قائم و رونمایی از فراخوان سرود طنین رهایی که بعد از ظهر امروز در فرهنگسرای غدیر برگزار شد، در جمع خبرنگاران، گفت: صحرای طبس یکی از امدادهای غیبی خداوند است.

 

وی، با اشاره به این آیه از قرآن که می فرماید: «وَمَکَروا وَمَکَرَ اللَّهُ ۖ وَاللَّهُ خَیرُ الماکِرینَ»، گفت: در انقلاب اسلامی ایران، در قبل و بعد از انقلاب و نیز در زمان جنگ با امدادهای غیبی زیادی مواجه بودیم که یک مورد آن واقعه صحرای طبس بود.

 

حجت الاسلام منصوریان، به وجه تشابه واقعه طبس با حمله ابرهه به خانه خدا در سال عام الفیل اشاره و اظهار داشت: خانه خدا و طبس در محل صحرای خشک و بی آب و علف واقع است، ابرهه مانند آمریکا با تمام قدرت و در نیمه شب حمله کرد، در این حمله ها بشر در دفاع هیج نقشی نداشت و اگر در سال عام الفیل ابابیل بود در طبس نیز طوفان شن از انقلاب دفاع کرد و ضربه سختی به لشکر ابرهه در قرن بیستم وارد کرد.

 

دبیر پرورشی مدارس امام رضا(ع) در پاسخ به سؤل خبرنگار رسا در خصوص این که چرا این روز هر سال باید بازخوانی و گرامی داشته شود، گفت: انقلاب اسلامی و حوادثی که از سوی لطف الهی انجام شده است، از نعمت های خفیه الهی بود.

 

وی با اشاره به این آیه از قرآن کریم که می فرماید: «وَاذکُروا نِعمَتَ اللَّهِ عَلَیکُم إِذ کُنتُم أَعداءً»، تصریح کرد: انسان ها باید شاکر نعمت های خداوند باشند و به تعبیر بنیانگذار انقلاب(ره) هشت سال جنگ تحمیلی ایران و نیز واقعه طبس از نعمت های الهی است، باید این ها را یادآوری کنیم که انقلاب ما با چه نهال هایی حفظ و آبیاری شده است./1310/پ202/ب4 

ارسال نظرات