۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۲۵۶۵۹۴
آیت الله عالمی:

دشمنان به دنبال فراموشی مفهوم جهاد و شهادت هستند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با بیان این‌که دشمنان به دنبال فراموشی مفاهیم جهاد و شهادت در جوامع اسلامی هستند، گفت: ذلت دشمنان اسلام از برکت خون شهیدان است.
آيت الله عالمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله حسن عالمی، نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی امروز در یادواره سرداران و شهدای سنگرسازان بی سنگر تیپ مهندسی رزمی 57 فجر جهاد سازندگی که در مسجد طوبی تبریز برگزار شد، اظهار داشت: سنگرسازان بی سنگر بهترین صفت برای شهدای مظلوم این نهاد در دوران دفاع مقدس است.

 


وی با تأکید بر این‌که انقلاب اسلامی ایران با خون شهدا به پیروزی رسید و با خون شهادت نیز تداوم و عزت یافته است، خاطرنشان کرد: شهدای انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی علی(ع) و امام حسین(ع) را الگوی خود برای سبقت در شهادت برگزیدند و با عشق ولایت شهادت نصیبشان شد.

 


آیت الله عالمی با بیان این‌که عرصه دیگری جز دامن پیامبر و قرآن توان تربیت شهید را ندارد، گفت: با پهن بودن سفره و دامن رسالت شهید در جامعه پرورش پیدا می کند؛ شهادت اوج انسانیت و معراج است و سفره این نعمت بزرگ الهی در انقلاب اسلامی بر روی مردم ایران به برکت ولایت گشوده شد.

 


وی با بیان جایگاه شهید و شهادت در بارگاه خداوند، گفت: خداوند بلافاصله پس از شهادت، گناهان شهید را می بخشد، در نزد خود جای می دهد؛ آثار و برکات شهادت برای نسل های آینده ماندگار است، چراکه شهدا تا روز قیامت صاحب شفاعت هستند و عزت جامعه اسلامی از برکت خون شهید است.

 


نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که دشمنان به دنبال فراموشی مفاهیم جهاد و شهادت در جوامع اسلامی هستند، تصریح کرد: آنچه ملسم است؛ ذلت دشمنان اسلام از برکت خون شهیدان می باشد، عزت اسلام نیز از برکت خون شهیدان است.

 


همچنین کریم مهری رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با بیان این‌که ادامه راه شهدای جهادگر، اهداف بلند آنان و اعتلای پرچم جمهوری اسلامی وظیفه اصلی و همگانی است، اظهار داشت: جهاد آذربایجان شرقی در هشت سال دفاع مقدس 133 شهید و 371 جانباز تقدیم انقلاب کرده است.

 


وی با بیان این‌که ستاد پشتیبانی جنگ و جهاد بر اساس احساس نیاز و فرامین حضرت امام (ره) تشکیل شد که تحول و نقش وسیعی در پیروزی عملیات ها داشت، گفت: جهادسازندگی با شکل گیری مهندسی جنگ در جبهه ها متبلور شد و در خلق فن آوری و ابتکارات پیروزی بخش توان مهندسی رزمی را تقویت و ساختار نظامی دشمن را بهم ریخت./854/پ202/ب4

ارسال نظرات