۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۲۵۶۴۳۲
در سالروز شهادت امام هادی؛

احتمال حضور 3 میلیون زائر و پاکسازی اطراف سامرا از سوی بسیج مردمی

خبرگزاری رسا ـ شهر مقدس سامرا در سالروز شهادت امام هادی(ع) مملو از زائرانی است که با پای پیاده از شهرهای مختلف به این شهر آمدند. نیروهای بسیج مردمی نیز در حال پاکسازی اطراف این شهر و دور کردن خطر از زائران هستند.
سامرا

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، میلیون ها تن از شیعیان و دوستداران خاندان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در سالروز شهادت امام علی هادی(ع) در سامرا حضور یافته و به عزاداری می پردازند.

 

با  توجه به اینکه سامرا در معرض تهدید تروریست ها قرار دارد، نیروهای امنیتی با همکاری بسیج مردمی کنترل کامل این شهر برعهده گرفته اند.

 

هیأت ها نیز در سراسر این شهر در حال خدمت رسانی به زائران و عزادارانی است که بسیاری از آنان با پای پیاده به سامرا آمده اند.

 

پیش بینی می شود بیش از 3 میلیون زائر در روز شهادت این امام همام در سامرا و بارگاه ملکوتی امامین عسکریین(ع) حضور یابند.

 

وزارت بارگانی نیز با ارسال 150 خودرو به انتقال زائران می پردازد.

 

آخرین خبرهای رسیده از وضعیت امنیت سامرا حاکی است که صبح امروز نیروهای بسیج مردمی با کمک نیروهای ارتش عراق، چند عملیات موفق در شهر سامرا و اطراف آن انجام دادند.

 

این نیروها موفق به پاکسازی مناطق «الاسحاقی» واقع در منطقه «الحاوی» و منطقه «البوصفه» و «بنات الحسین» و «ام طلایب» و روستاهای «الرکه» و روستای «المعتصم» شدند.

 

همچنین رزمندگان عراقی توانستند مسیر بغداد ـ سامرا را به طور کامل پاکسازی کنند. درگیری به صورت پراکنده بین نیروهای ارتش عراق و نیروهای مردمی با نیروهای تروریستی داعش در منطقه ام طلایب واقع در جنوب شهر سامرا گزارش شده است، که طبق اطلاعات به دست آمده از نیروهای عراقی، فردا منطقه ام طلایب بطور کامل پاکسازی خواهد شد.

 

مسیر بین شهرهای سامرا و تکریت از مسیرهای آلوده به نیروهای تروریستی داعش است. نیروهای بسیج مردمی و نیروهای ارتش عراق چندین بار در این مسیر عملیات پاکسازی انجام داده‌اند اما حین عملیات جنگنده‌های آمریکایی- غربی نیروهای عراقی را مورد هدف قرار دادند.

 

سال گذشته با ورود نیروهای داعش به عراق، توانستند تا 400 متری حرم امامین عسکریین(ع) نزدیک شوند اما رزمندگان مقاومت با وجود تعداد اندک از این حرم دفاع کردند و در طول یکسال گذشته موفق به پاکسازی تمامی مناطق اطراف حرم شدند./980/ب902/د

ارسال نظرات