۲۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۴
کد خبر: ۲۵۵۴۵۴
گزارشی از خطبه‎های نماز جمعه عراق؛

انتقاد شدید از افزایش قیمت برق و تأکید بر ثبات نیروها در مناطق آزاد شده

خبرگزاری رسا ـ خطیبان شهرهای مختلف عراق از افزایش قیمت برق در این کشور به شدت انتقاد کرده و نیروهای امنیتی و بسیج مردمی را به محافظت از مناطق آزاد شده از لوث داعش فراخواندند.
نماز جمعه عراق

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حجت الاسلام شیخ جلال الدین صغیر، امام جمعه کاظمین در خطبه های نماز جمعه این هفته که در مسجد براثا برگزار شد قطعنامه شورای امنیت علیه یمن را ظالمانه توصیف کرد.

 

وی همچنین درباره آخرین تحولات امنیتی عراق تصریح کرد: حمله تروریست ها به پالایشگاه بیجی به دلیل شکاف میان نیروهای امنیتی و تحت تاثیر قرار گرفتن برخی نیروها از رسانه های تروریسم صورت گرفت.

 

حجت الاسلام صغیر افزود: عشایر الانبار از مرجعیت و نیروهای بسیج مردمی یاری می طلبند. ما به مذهبی که پیروان آن عاشق شهادت هستند، افتخار می کنیم.

 

امام جمعه ناصریه: صید ماهی با استفاده از وسایل برقی حرام است

 

حجت الاسلام شیخ ستار الحمدانی در خطبه های نماز جمعه ناصریه از افزایش قیمت برق به شدت انتقاد کرد و خاطرنشان ساخت: اعتراض استان ها نشان دهنده عدم فراهم سازی مقدمات پذیرش این مساله در جامعه است. افزایش قیمت باید با افزایش ساعات ارائه برق همراه شود تا اعتراض مردم را به دنبال نداشته باشد.

 

وی نیروهای بسیج مردمی و امنیتی را به ثبات در مناطق آزاد شده فراخواند و تأکید کرد: نیروهای امنیتی و بسیج مردمی باید در اوج هوشیاری بوده و نسبت به امکانات دشمن بی تفاوت نباشند.

 

امام جمعه ناصریه صید ماهی با استفاده از وسایل برقی را حرام عنوان کرد و ادامه داد: صید ماهی با این وسیله که به مرگ گروه زیادی از آنها می انجامد کاملا غیرشرعی است و از دستگاه های امنیتی می خواهیم با این شیوه مبارزه کند.

 

امام جمعه کوفه: فساد مالی از عوامل بحران در عراق است

 

حجت الاسلام شیخ ناصر الساعدی دولت را به مبارزه جدی با فساد دعوت کرد و گفت: فساد، از بین رفتن دارایی عمومی و تصمیم گیری بر اساس مصالح حزبی از عوامل بروز مشکلات کنونی در کشور است. نباید به دلیل مشکلات مالی بر مردم فشار وارد کرد در حالی که حقوق مسؤولان بدون تغییر باقی بماند.

 

وی درباره افزایش قیمت برق تصریح کرد: تاکنون میلیاردها دینار به بهانه بهبود وضع برق به هدر رفته است؛ مبلغی که می توانست زیر ساخت کشور را کاملا بدون نقص کند.

 

امام جمعه کوفه افزایش قیمت برق در شرایط بحرانی کنونی را اشتباه توصیف کرد و افزود: به دور از انصاف است که ملت فداکاری بهای فساد بزرگ دولت را بپردازد. محافظت از پیروزی بر تروریسم به مراعات حقوق قهرمانان و خانواده های آنان نیاز دارد که برق یکی از حقوق طبیعی آنان است.

 

امام جمعه بغداد: افزایش قیمت برق با خدمات ارائه شده تناسب ندارد

 

حجت الاسلام رسول الیاسری در خطبه های نماز جمع مسجد الرحمن بغداد از انتخاب مشاوران رییسان قوای سه گانه و وزارتخانه در پرتو نقص شدید در بودجه کشور ابراز شگفتی کرد و گفت: در حالی که قرار است در صورت ادامه کاهش قیمت نفت، حقوق کارمندان نیز کاهش یابد شاهد انتخاب شکست خوردگان انتخابات پارلمان به عنوان مشاور هستیم.

 

وی، دخل و تصرف نادرست در بودجه را حرام خواند و تأکید کرد: حضرت آیت الله سیستانی در سال 2007 در واکنش به افزایش تعداد نمایندگان پارلمان اظهار داشت که اگر ثروت های کشور به صورت عادلانه تقسیم شود و دولت بتواند بودجه را به خوبی اداره کند همه شهروندان وضع مطلوبی خواهند داشت.

 

امام جمعه بغداد نسبت به افزایش قیمت برق نیز واکنش نشان داد و بیان داشت: افزایش قیمت برق به بهانه های واهی رخ داد. دولت به گرمای شدید هوا در استان های جنوبی به ویژه بصره بی تفاوت است و مطمئنا افزایش قیمت با خدمات ارائه شدن تناسب ندارد./980/ب503/د

ارسال نظرات