۲۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۳
کد خبر: ۲۵۵۴۴۶
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی تاکید کرد؛

لزوم بازخوانی سخنان رهبری از سوی مسؤولان در زمینه مذاکرات هسته‌ای

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: مسؤولان به ویژه تیم مذاکره کننده هسته‌ای کلام رهبری را در زمینه انرژی هسته‌ای بازخوانی کنند.
حجت الاسلام والمسلمين قريشي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به فرا رسیدن روز ارتش که در 29 اردیبهشت ماه واقع شده است، اظهار کرد: این روز از طرف بنیان‌گذار جمهوری اسلامی امام خمینی(ره) به عنوان روز ارتش نام‌گذاری شد تا هم از عملکرد خوب ارتش در دفاع از انقلاب اسلامی تجلیل شود و هم تفرقه‌ها و سوء استفاده‌هایی که از طرف منافقان صورت می‌گرفت به پایان برسد.


وی افزود: از اوایل پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون ارتش خدمات بسیاری را ارائه کرده و در کنار سایر نیروها عامل اقتدار و سربلندی این کشور اسلامی است.


حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی ارتش جمهوری اسلامی ایران را تنها ارتش پایبند به مکتب والای اسلامی و الهی دانست و گفت: ارتش جمهوری اسلامی در دنیا بی‌نظیر است چرا که تنها ارتش مکتبی در جهان است.


لزوم بازخوانی کلام رهبری از سوی مسؤولان در زمینه مذاکرات هسته‌ای


نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به لزوم پیروی از فرامین رهبری در تمامی عرصه‌ها و زمینه‌ها، گفت: لازم است بیانات معظم له در زمینه مذاکرات هسته‌ای از سوی مسؤولان به ویژه تیم مذاکره کننده بازخوانی شود، تا بتوان از دستاوردهای هسته‌ای کشور محافظت کرد.


استغفار و توبه راه افزایش نزولات آسمانی است


امام جمعه ارومیه با اشاره به کاهش نزولات آسمانی، تصریح کرد: ما انسان‌ها باید در اعمال خود تجدید نظر و با توبه و استغفار از گناهان خود راه نزول باران رحمت الهی را بر خود هموار کنیم.


وی ادامه داد: دعا و نیایش با ذات باری تعالی و طلب باران رحمش یکی دیگر از راه‌های رهایی از خشک‌سالی است و از جمله وظایف مسلمانان در چنین شرایطی روی آوردن به قناعت و پرهیز از اسراف است.


حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی پرداخت خمس و زکات اموال را یکی دیگر از راه‌های طلب باران رحمت الهی عنوان و اضافه کرد: پرداخت حقوق الهی از جمله خمس و زکات اموال و ترغیب دیگران به این امر از راه‌های جلب رضایت و رحمت الهی است.


احترام به دیگران از مهم‌ترین شیوه‌های تربیتی است


نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به مبحث تربیت فرزندان در خانواده، اظهار کرد: با احترام گذاشتن و داشتن رفتاری مناسب به دیگران به ویژه بین فرزندان و والدین، دیگران را ترغیب به داستن رفتاری محترمانه با خود کنیم.


وی افزود: امام علی(ع) در حدیثی می‌فرمایند؛ «خداوند در بهشت را بر روی کسانی که به دیگران فحاشی می‌کنند، بسته است»، و این نشان از اهمیت احترام گذاشتن به دیگران است./936/پ202/ب4

ارسال نظرات