۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۴
کد خبر: ۲۵۵۰۳۸
مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه‌های خراسان جنوبی خبر داد؛

حضور 50 مبلغ و سخنران ویژه در مراسم اعتکاف دانشجویی

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه‌های خراسان جنوبی با اعلام خبر آغاز اعتکاف دانشجویی گفت: ثبت نام اعتکاف دانشجویی از 22 فروردین آغاز و تا دوم اردیبهشت ماه ادامه دارد و 50 مبلغ و سخنران ویژه در این مراسم حضور خواهند داشت.
حجت الاسلام محمد علي جعفري - مسؤول نهاد دانشگاه بيرجند

حجت الاسلام محمد علی جعفری، مسؤول نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه‌های خراسان جنوبی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، با اشاره به آغاز ثبت نام اعتکاف دانشجویی گفت: مطابق سال‌های گذشته ستاد مرکزی اعتکاف دانشجویان استان از دانشجویان برای این ضیافت عشق ثبت نام به عمل می‌آورد و همچنین این مراسم باشکوه با حضور 50 مبلغ و روحانی در سطح استان بر گزار خواهد.

 

وی با بیان این که اعتکاف، اخلاص در محضر خداوند است، افزود: یکى از سنت‏هاى حسنه و مستحبات اسلامى که پس از پیروزی انقلاب اسلامى احیا شد، سنت مبارک اعتکاف است.

 

وی، ماه رجب را ماه صفای دل و طراوت بخشیدن به جان‌ها دانست و گفت: اعتکاف برای انس گرفتن با خدا و خالی کردن ذهن از آنچه غیر خدایی است.

 

حجت الاسلام جعفری با بیان این که ثبت نام برای مراسم اعتکاف از 22 فروردین آغازشده است، افزود: ثبت نام از معتکفین تا دوم اردیبهشت ماه ادامه دارد و هزینه ثبت نام برای دانشجویان معتکف دانشگاه‌های استان 15 هزار تومان است.

 

وی با اشاره به این که مساجد دانشگاه‌های استان آمادگی مراسم اعتکاف دانشجویی را دارد، افزود: پایگاه‌های اعتکاف خواهران در مسجد امام جعفر صادق(ع) دانشگاه بیرجند، مسجد شهدای گمنام علوم پزشکی و مسجد امام موسی کاظم(ع) دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند و برادران در مسجد باقرالعلوم دانشگاه پیام نور و مسجد ولی عصر دانشکده کشاورزی خواهد بود.

 

مسؤول نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه‌های خراسان جنوبی تصریح کرد: در سال گذشته تعداد 600 نفر معتکف در مراسم اعتکاف در چهار مسجد از دانشگاه‌های استان شرکت کردند.

 

وی با اشاره به این که مراسم اعتکاف در روزهای شنبه، یکشنبه و دوشنبه 12، 13 و 14 اردیبهشت ماه مصادف با 13، 14 و 15 رجب برگزار می‌شود، اظهار کرد: نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های استان مسؤولیت برگزاری مراسم اعتکاف دانشجویی را به عهده دارد.

 

مسؤول نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه‌های خراسان جنوبی با بیان این که در این مراسم هر شب سخنران‌ها و روحانیون اعزامی و بومی در موضوعات مختلف برای دانشجویان سخنرانی کرده و در خصوص رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، سبک زندگی اسلامی و سیره اهل بیت(ع) برای آن‌ها سخنرانی خواهند کرد.

 

حجت الاسلام جعفری ادامه داد: حضور دانشجویان در مراسم اعتکاف و انس با خداوند تأثیر بسیار زیادی در فضای دانشجویی داشته و جلوی بسیاری از آسیب‌های اجتماعی را می‌گیرد.

 

وی با بیان این که در حال حاضر دشمن نسل جوان ما را هدف گرفته است، یادآورشد: برگزاری مراسم‌هایی مانند اعتکاف دانشجویی خود به نوعی مانور فرهنگی و کار فرهنگی در مقابل جنگ نرم دشمن است و اعتکاف اگر با خلوص قلب باشد تا مدت زیادی می‌تواند نسل جوان را در برابر وسوسه‌های شیطان و عمال شیطان بیمه کند./968/ت302/ب5

 

ارسال نظرات