۲۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۳
کد خبر: ۲۵۴۹۵۴
رییس دانشکده علوم قرآنی آمل:

بهره گیری از تعالیم قرآنی بهترین راه مقابله با هجمه های فرهنگی است

خبرگزاری رسا ـ رییس دانشکده علوم قرآنی آمل با تاکید بر این که توجه به قرآن زمینه ساز تعالی جامعه می شود، افزود: امروز در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان که از پیشرفته ترین ابزار برای خروج جوانان ما از مسیر الهی استفاده می شود، توجه و توسل به این کتاب آسمانی می تواند خنثی کننده همه نقشه ها و برنامه های آنان باشد.
رييس دانشکده علوم قرآني آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام سید محمود ابوترابی، رییس دانشکده علوم قرآنی شهرستان آمل امروز در سومین نشست هیات موسس بنیاد خیرین حامی دانشکده علوم قرآنی آمل با اشاره به جایگاه علمی، آموزشی و پژوهشی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم و دانشکده های، گفت: اساس دانشگاه و دانشکده بر کمک خیرین جامعه شکل گرفته است که در استمرار این حرکت به کمک خیرین و معتمدان در عرصه قرآنی نیازمند هستیم.


وی تصریح کرد: دانشکده علوم قرآنی آمل از خیرین متدین آگاه به شرایط حساس جامعه، متعهد و معتمد دعوت به عمل آورد تا بنیادی را برپا کند که در مقررات وزارت علوم و فناوری مورد تاکید و تایید قرار گرفته است.

 

حجت الاسلام ابوتراب ادامه داد: دانشکده علوم قرآنی آمل وابسته به سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در دو مقطع کارشناسی ارشد و دکتری با تعداد بیش از 235 دانشجو فعالیت دارد.

 

رییس دانشکده علوم قرآنی آمل با تاکید بر این که دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم در راستای توسعه و ترویج فعالیت ها و علوم قرآنی تلاش دارد، گفت: بهترین فرصت فراهم است که بتوانیم برای گسترش فرهنگ علوم قرآنی وترویج سیره نورانی اهل بیت(ع) گام های بلندی درجامعه برداریم.


حجت الاسلام ابوترابی با تاکید بر این که قرآن کریم بهترین هدایت کننده سعادت بشری است، تصریح کرد: قرآن کریم راهگشای زندگی انسان‌ها در همه مکان‌ها و زمان‌ها است که می تواند انسان را به بالاترین مراتب و درجات رهنمون کرده و راهنمایی ارزنده برای تعالی و تکامل انسان باشد.


وی با بیان این که حرکت در مسیر تعالیم والای قرآن کریم زندگی انسان را در مسیر عبودیت، بندگی و تقرب الی الله قرار می دهد، افزود: خدمت به قرآن کریم به عنوان افتخار و ذخیره آخرت هر انسانی محسوب می شود.


رییس دانشکده علوم قرآنی آمل با تاکید بر این که توجه به قرآن زمینه ساز تعالی جامعه می شود، افزود: امروز در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان که از پیشرفته ترین ابزار برای خروج جوانان ما از مسیر الهی استفاده می شود، توجه و توسل به این کتاب آسمانی می تواند خنثی کننده همه نقشه ها و برنامه های آنان باشد.


حجت الاسلام ابوترابی خاطرنشان کرد: قرآن کلام خداوند کریم و معجزه پیامبر اکرم(ص) است که برای هدایت انسان‌ها و دستیابی به زندگی سعادتمندانه و با نشاط به سوی ما آمده است.


وی با اشاره به این که قرآن نوری است که انسان باید بهره کافی را  از آن ببرد، گفت: این کتاب آسمانی باید زمینه ای برای تهذیب نفس و تکامل معنوی در انسان باشد.


گفتنی است؛ در پایان این نشست اعضای هیات امنا و مدیرعامل مجمع خیرین حامی دانشکده علوم قرآنی آمل در راستای پیشبرد و تحقق اهداف مجمع انتخاب شدند./950/پ202/ب1

ارسال نظرات