۲۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۸
کد خبر: ۲۵۴۱۳۱

نیمی از اعضای اروپایی داعش فرانسوی هستند

خبرگزاری رسا ـ بر اساس یک گزارش، حدود 50 درصد تروریست‌های تکفیری اروپایی که به گروه داعش در عراق و سوریه پیوسته‌اند، فرانسوی هستند.
داعش

 

به گزارش خبرگزاری رسا، ناتور ژان پیر سوئر، عضو مجلس سنای فرانسه گفت بیش از 1430 فرانسوی که 47 درصد پیکارجویان اروپایی را تشکیل می‌دهند، برای پیوستن به گروه تروریستی داعش به عراق و سوریه سفر کرده‌اند.

 

وی همچنین فاش کرد سرویس‌های اطلاعاتی فرانسه بیش از 3 هزار شهروند فرانسوی مظنون به ارتباط با گروه‌های تروریستی در سوریه را زیر نظر دارند.

 

در این گزارش آمده است 85 شهروند فرانسه نیز در درگیری‌ها در مناطق تحت تصرف داعش کشته شده‌اند و دست‌کم دو فرانسوی نیز در سوریه  زندانی هستند.

 

به گفته مقام‌های فرانسوی، 200 شهروند فرانسوی مناطق جنگی را به مقصد فرانسه ترک کرده اند. فرانسه نگران است این شبه‌نظامیان پس از بازگشت به فرانسه، دست به اقدام‌های تروریستی در این کشور بزنند.

 

سناتور سوئر افزود در مجموع 152 افراط‌گرا در فرانسه زندانی هستند.

 

این در حالی است که مانوئل والاس، نخست وزیر فرانسه، ماه ژانویه گفته بود حدود 1400 نفر در فرانسه زندگی می‌کنند که یا برای جنگ به سوریه و عراق رفته‌اند یا قصد این کار را دارند. 

 

بر اساس گزارش سازمان ملل، بیش از 25 هزار پیکارجو از 100 کشور جهان به پیکارجویان تکفیری القاعده و داعش در عراق و سوریه و دیگر کشورها پیوسته‌اند.

 

خبرگزاری اسوشیتد پرس 12 فروردین (اول آوریل) گزارش داد بر اساس تحلیل‌ گروهی از کارشناسان ناظر بر تحریم‌های سازمان ملل علیه القاعده، از نیمه 2014 تا مارس 2015، شمار تروریست‌های خارجی تا 71 درصد افزایش یافت. 

 

بر اساس این گزارش، بیش از 20 هزار پیکارجو برای پیوستن به داعش و جبهه النصره به سوریه و عراق رفته‌اند.

 

تروریست‌های تکفیری اکنون بخش‌هایی از سوریه و عراق را اشغال کرده‌اند و در این مناطق مرتکب جنایات هولناکی همچون اعدام‌های جمعی و سر بریدن می‌شوند./982/د101/ک 

ارسال نظرات