۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۷
کد خبر: ۲۵۳۸۴۷

سبک زندگی فاطمی جامعه را در مواجهه با انحرافات بیمه می‌کند

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه حافظین امام رضا(ع) به تبیین سبک زندگی حضرت زهرا(س) در ابعاد مختلف زندگی از جمله خانه داری و تربیت فرزندان، پرداخت و گفت: الگو برداری از سیره حضرت فاطمه(س) جامعه را از انحراف مصون می‌دارد.
حجت الاسلام مصطفي سميعيان مدير مدرسه حافظين امام رضا(ع)

حجت‌الاسلام مصطفی سمیعیان، مدیر مدرسه حافظین امام رضا(ع)، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ضمن تبریک میلاد باسعادت حضرت فاطمه(س) و سالروز ولادت امام خمینی(ره)با بیان این که یکی از مصادیقی که می تواند برای زنان مسلمان به عنوان الگو مهمی باشد اطاعت حضرت زهرا(س) در منزل امیرالمومنین(ع) بود، اظهار کرد: حضرت زهرا(س)خدمت به اسلام را این گونه می دید که در خدمت همسر و فرزندان و خانواده خود باشد.

 

وی افزود: بنابراین پایبندی ایشان به همسر و خانواده آن‏قدر بود که با جان دل نسبت به خدمت به حضرت امیرالمومنین(ع) و فرزندان خود کار و تلاش می کرد.

 

مدیر مدرسه حافظین امام رضا(ع) با اشاره به این که این تلاش، همت و خدمت تا حدی بود که خود حضرت برای تهیه نان از گندم با دست آرد تهیه می کردند، گفت: ایشان در خانه حضرت امیر المومنین(ع) همیشه در حال تلاش بود چرا که یا خانه  را جارو می کرد یا لباس ها را برای فرزندان می شست و  آماده می کرد.

 

وی ادامه داد: این سیره و رفتار های حضرت همان سبکی است که بانوان مسلمان باید این‏گونه عمل کنند که با این سبک رفتاری خود بتوانند کانون خانواده را گرم کنند به گونه ای که هر گاه همسرشان وارد خانواده شود احساس آرامش و دلگرمی کند.

 

حجت‌الاسلام سمیعیان با اشاره به این که در طول تاریخ تجربه روانشناسی و جامعه شناسی بشر نشان داده است که  اگر مادر خانه از نظر فکری، اعتقادی و رفتاری سالم باشد طبیعتا خانه نیز از حیث فرهنگی و فکری سالم است، عنوان کرد: محصول چنین خانه ای که در حقیقت فرزندان آن خانه هستند در همه ابعاد فردی سالم و کامل خواهد بود.

 

وی افزود: حضرت فاطمه(س) به‏ گونه ای در خانه رفتار می کردند که آینده بشریت را با تربیت فرزندان خود تضمین می کردند زیرا خودشان پرورش یافته خانه وحی بودند و مقام عصمت  را داشتند.

 

مدیر مدرسه حافظین امام رضا(ع) با اشاره به این که با حقایق تاریخ به نظر می رسد مشی و رفتار حضرت به کیفیتی بود که فرزندانی چون حسنین و زینبین را تحویل جامعه بدهند، گفت: زنان جامعه اسلامی امروزی هم بدانند اگر در خانه خود خط فکری فرزندان خود را ولایت مدار پرورش دهند در واقع خدا محور آنان را بار بیاورند قطعا این فرزندان در زمان ورود به اجتماع کمتر دچار آسیب خواهند شد.

 

وی ادامه داد: بنابراین زن در تربیت دینی جامعه سهم به سزایی دارد حتی خیلی از اوقات می توانند مردان را به سوی مکتب دینی نیز سوق دهند و آن ها را مراقبت کنند که به انحراف نیفتند.

 

حجت‌الاسلام سمیعیان با اشاره به این که زن مسلمان نقش بسیار مهمی را در جامعه ایفا می کند، اظهار کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) در الگو رفتاری خود این موضوع را اثبات کرده و به ثمر رساندند باید توجه داشت که این‏گونه نیست که ما تصور کنیم این مدل از سبک زندگی فقط منحصر آن زمان بوده است.

 

مدیر مدرسه حافظین امام رضا(ع) افزود:حضرت امام عصر(عج)  می فرمایند برای من دختر رسول خدا(ص) الگو است پس همه باید بدانیم که تاپایان تاریخ حضرت فاطمه زهرا(س) الگوی تربیتی همه مردان  و زنان است. 

 

وی ادامه داد: بانوی اسلامی باید الگوی خود را حضرت زهرا(س) قرار بدهد که بهترین کار برای یک زن نیز همین است ولی اگر غیر از این باشد رفته رفته کانون خانواده دچار خلل می شود و افسار گسیختگی در جامعه بوجود می آید بنابراین باید همان به این توصیه حضرت زهرا(س) که فرمود «باید رعایت حریم محرم و نا محرم بشود «جامعه عمل بپوشانیم./921/ت302/ف

ارسال نظرات