۱۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۸
کد خبر: ۲۵۳۳۹۰
با رفع مشکلات صدور روادید؛

نخستین کاروان از خراسان شمالی به حج عمره اعزام شد

خبرگزاری رسا ـ مدیر حج و زیارت خراسان شمالی گفت: پس از رفع مشکلات مربوط به صدور روادید زیارتی، نخستین کاروان دانشجویی از این استان به حج عمره اعزام شد.
حج عمره

جواد شاد، مدیر حج و زیارت خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، اظهار کرد: با رفع مسأله صدور روادید زیارتی( ویزا) برای زائران مکه مکرمه، صبح امروز(دوشنبه) نخستین کاروان دانشجویی از استان خراسان شمالی به حج عمره اعزام شد.

 

وی با یادآوری این که به دلیل عدم صدور روادید از سوی سفارت و کنسولگری عربستان در تهران و مشهد اعزام سه کاروان از این استان به عمره مفرده با ظرفیت 410 نفر در تاریخ های هفتم و هشتم اسفند ماه پارسال کنسل شده بود، افزود: وقفه در عملیات عمره به دلیل عدم صدور روادید با پیگیری های ریاست سازمان حج و زیارت، دستگاه دیپلماسی و نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت کشور از دهم فروردین ماه سال جدید پایان یافت و صبح امروز نیز نخستین کاروان عمره از خراسان شمالی به این سفر معنوی رهسپار شد. 

 

به گفته شاد امروز کاروان متأهلین عمره دانشجویی خراسان شمالی متشکل از 55 زوج به همراه چهارنفر عامل اجرایی به سفر معنوی حج عمره مشرف شدند و کاروان دانشجویان مجرد نیز تا پایان اردیبهشت ماه اعزام می شوند.

 

وی با اشاره به این که در مجموع 226 دانشجوی دانشگاه های خراسان شمالی به سفر عمره اعزام می شوند، اضافه کرد:کاروان متأهلین امروز اعزام شد و کاروان دانشجویان مجرد نیز به تعداد 116 نفر برای اعزام در اردیبهشت ماه برنامه ریزی شده است.

 

مدیر حج و زیارت استان خراسان شمالی در ادامه خاطرنشان کرد: عملیات عمره 93 از هجدهم آذرماه سال گذشته آغاز شده بود و در این مدت نیز پنج هزار و 349 نفر از این استان به سفر حج عمره اعزام شدند.

 

شاد اضافه کرد: در مدت مزبور و از بدو شروع عملیات عمره در استان خراسان شمالی قرار بود پنج هزار و 437 نفر در قالب 37 کاروان به سرزمین وحی اعزام شوند اما پس از اعزام پنج هزار و 349 نفر، سه کاروان استان با مشکل عدم صدور ویزا مواجه شده و مؤفق به اعزام نشدند.

 

به گفته وی از این سه کاروان در حال حاضر برای زائران یک کاروان، کاروان دیگری تعیین شده و بر اساس برنامه در خرداد ماه امسال به حج عمره اعزام خواهند شد.

 

شاد اظهار کرد: همچنین برای دو کاروان دیگر که قرار بود در روزهای اول و هشتم فروردین ماه سال 94 به مکه مکرمه اعزام شوند اما به دلیل عدم صدور روادید این اعزام ها انجام نشد، تدابیری اتخاذ شده تا اعزام این دو کاروان نیز در تاریخ سوم خرداد ماه امسال انجام شود.

 

وی با اشاره به این که سهمیه امسال حج عمره استان خراسان شمالی دو هزار و 150 نفر تعیین شده است، افزود: اعزام این تعداد زائر از امروز تا انتهای عملیات عمره در سال 94 صورت می گیرد.

 

شاد اظهار امیدواری کرد که با تداوم وضعیت عادی صدور روادید زیارتی برای زائران عمره، اعزام این تعداد زائر از استان خراسان شمالی به مکه مکرمه بدون مشکل خاص و در امنیت کامل انجام شده تا زمینه بهره مندی بیشتر افراد از این سفر معنوی فراهم شود.

 

مدیر حج و زیارت استان خراسان شمالی در پایان خاطرنشان کرد: مدت زمان حضور زائران این استان در حج عمره 10 روز بوده و همه پروازهای حج عمره خراسان شمالی نیز از فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد مقدس انجام می شود./9314/ت303/ب5

ارسال نظرات