۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۵
کد خبر: ۲۵۲۲۶۶
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران:

چهارشنبه سوری آیینی خرافی و بدون پیشینه دینی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به در پیش بودن چهارشنبه آخر سال، گفت: مراسم چهارشنبه سوری آیینی خرافی است و هیچ گونه پیشینه دینی و اسلامی ندارد.
مدير کل تبليغات اسلامي مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به در پیش بودن چهارشنبه آخر سال، گفت: مراسم چهارشنبه سوری آیینی خرافی است و هیچ گونه پیشینه دینی و اسلامی ندارد.

 

وی با تأکید براین که باید نسبت به خرافه بودن این فرهنگ غلط اطلاع‌رسانی شود، افزود: همه نهادهای فرهنگی و دینی باید با ارائه مستندات دینی مردم به ویژه جوانان را از غلط بودن این مراسم آگاه سازند.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که چهارشنبه سوری با دانایی همخوانی نداشته و نوعی جهل محسوب می‌شود، تصریح کرد: در این آیین آتش پرستی بدعت و خرافه موج می زند.

 

حجت الاسلام شکریان با اشاره به این که نباید از هر آیینی که در گذشته وجود داشته کورکورانه تقلید شود، تصریح کرد: تقلید کورکورانه به صراحت نفی شده و حتی خداوند متعال نیز به دلیل اهمیت مسأله تقلید درقرآن به نفی تقلید کورکورانه و بی اساس پرداخته و افکار بی ریشه را همانند درخت بی ریشه تشبیه کرده است.

 

وی خاطرنشان کرد: تقلید یک نوع تکرار است و حال اگر تقلید کورکورانه و بی منطق باشد یک شرکت به حساب می آید و اگر دارای بنیان خوب و مناسبی باشد مورد توجه قرار می گیرد.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران ادامه داد: توجه به آیین چهارشنبه سوری، برپایی آتش، پریدن از روی آن و به کار بردن برخی جملات خرافی و بدعت آمیز بسیار ناپسند است و برگرفته از فرهنگ جاهلیت است.

 

وی با اشاره به ناهنجاری های ناشی از مراسم خرافی چهارشنبه سوری در کشور، افزود: ایجاد رعب و وحشت آلودگی صوتی و بهم زدن نظم اجتماعی و همچنین هنجار شکنی ظلم به خود در جایگاه یک انسان است و به نوعی ضایع کردن حق الناس است.

 

حجت الاسلام شکریان با بیان این که پیشینه مراسم خرافی چهارشنبه سوری باید برای نسل جوان جامعه به خوبی تبیین شود، گفت: متأسفانه عده ای بدون توجه به سابقه این آیین بدعت آلود آن را هر ساله تکرار می کنند.

 

وی همچنین نقش خانواده در تبیین آیین خرافی چهارشنبه سوری را مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: خانواده ها باید با ارائه مستندات دینی و قرآنی در خصوص خرافه بودن آیین چهارشنبه سوری فرزندان خود را نسبت به عواقب خطرناک این برنامه آگاه کنند./950/پ202/ب1

ارسال نظرات