۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۲۵۲۱۲۵
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

وحدت مهم ترین نیاز جهان اسلام در شرایط کنونی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان این که وحدت امت اسلامی مهم ترین نیاز جهان اسلام در شرایط کنونی است، تاکید کرد: وحدت با حرف و شعار و برگزاری جلسه محقق نمی شود.
آيت الله نورمفيدي، نماينده ولي فقيه گلستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان امروز در مراسم آغاز دوره جدید فعالیت مدرسه عالی معارف اسلامی گرگان وابسته به جامعه المصطفی افزود: در اصطکاک بین نظرات، افکار و اندیشه ها رشد می کنند.

 

رییس شورای حوزه علمیه گلستان خاطرنشان کرد: این مباحث موجب می شوند تا شیعه و سنی با استدلال های یکدیگر بیشتر آشنا شده و بهتر از اندیشه های اسلامی دفاع کنند. 

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: آشنایی با مبانی فکری مذاهب مختلف اسلامی به قدری اهمیت دارد که برخی از بزرگان شیعه در استدلال های، نظرات بزرگان اهل سنت را مطرح می کردند.

 

آیت الله نورمفیدی با بیان این که وحدت امت اسلامی مهم ترین نیاز جهان اسلام در شرایط کنونی است، تاکید کرد: وحدت با حرف و شعار و برگزاری جلسه محقق نمی شود. 

 

وی، تحقق وحدت را نیازمند راهکارهای اصولی و مبنایی دانست و در عین حال، آن را دست یافتنی دانست و گفت: مقام معظم رهبری بارها در سخنان خود به برخی از راهکارهای تحقق وحدت تاکید کرده است.  

 

آیت الله نورمفیدی با بیان این که همه مسلمانان اهداف مشترک دارند، افزود: راه های رسیدن به هدف متفاوت هستند، وگرنه امکان ندارد کسی مسلمان باشد اما به فکر رضای حق تعالی نباشد. 

  

امام جمعه گرگان، پذیرش یکدیگر را یکی دیگر از راهکارهای تحقق وحدت در امت اسلامی برشمرد و تصریح کرد: شیعه و سنی دارای مبانی فکری هستند که در عین اختلاف نظر، باید به این مبانی احترام بگذارند. 

 

آیت الله نورمفیدی با بیان این که شیعه و سنی بدون مبانی فکری نیستند، تاکید کرد: شیعه و سنی باید با سعه صدر، دیدگاه های یکدیگر را بپذیرند.

 

وی افزود: به منظور تحکیم وحدت در جامعه اسلامی و خنثی کردن توطئه های دشمنان، بزرگان شیعه و سنی نباید اختلافات مبنایی خود را به جامعه منتقل کنند./1315/پ203/ب1

ارسال نظرات