۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۸
کد خبر: ۲۵۱۹۴۷
مدیر کل تبلیغات اسلامی لرستان خبرداد؛

عدم موافقت ستاد ساماندهی شؤون مذهبی لرستان با حرکت دسته های عزاداری در ایام فاطمیه

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی لرستان با تأکید بر فعالیت دستگاه های فرهنگی در راستای فعال سازی ستادهای مذهبی در ایان فاطمیه گفت: تجمع عزاداران در این پنج روز مشکلی ندارد اما ستاد ساماندهی شؤون مذهبی با دسته روی هیأت ها موافقت نمی کند.
حجت الاسلام مهدوي امين ، مدير کل تبليغات اسلامي لرستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام سعید مهدوی، مدیر کل تبلیغات اسلامی لرستان، صبح امروز، در جلسه ستاد ساماندهی شؤون فرهنگی در مناسبت های مذهبی، که در دفتر امام جمعه خرم آباد برگزار شد، با اشاره به تقارن ایام فاطمیه با سال نو گفت: آغاز سال نو با نام حضرت فاطمه(س) با برکت خواهد بود.

وی با اشاره به شور و شعور مردم در رعایت شؤونات اسلامی در ایامی که تقارن صورت می گیرد، افزود: مردم ولایی لرستان توانستند در این مناسبت ها به خوبی عمل کنند.

حجت الاسلام مهدوی با بیان این که مردم در حفظ شؤونات مذهبی از مسؤولان جلوتر هستند، عنوان داشت: شتاد ساماندهی شؤون مذهبی از مهم ترین ستادهای شکل گرفته در کشور است.

وی در ادامه با اشاره به این که ستاد شؤون مذهبی در مناسبت های گوناگون جلسه ای با حضور اعضای اصلی تشکیل می دهد، ابراز امیدواری کرد مصوبات این نشست با همکاری مدیران اجرایی شود.

وی با اشاره به تقارن ایام فاطمیه با ایام نوروز عنوان داشت: باید نهادهای گوناگون به موضوع افراط گرایی در برگزاری مراسم عزاداری توجه کنند.

حجت الاسلام مهدوی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در راستای برگزاری مراسم عزاداری در ایام فاطمیه اظهار داشت: برگزاری مراسم عزاداری باید از نخستین روز شهادت حضرت زهرا(س) به مدت پنج روز برگزار شود.

وی با تأکید بر فعالیت دستگاه های فرهنگی در راستای فعال سازی ستادهای مذهبی در این مدت افزود: تجمع عزاداران در این پنج روز مشکلی ندارد اما ستاد ساماندهی شؤون مذهبی با دسته روی هیأت ها موافقت نمی کند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی لرستان بیان داشت: مراسم عزاداری ایام فاطمیه در اماکن گوناگون باید با هماهنگی برنامه های اجرایی صداو سیمای استان برگزار شود./9459/پ203/ب2

ارسال نظرات