۲۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۶
کد خبر: ۲۵۱۸۰۶
کارشناس دینی:

حضرت زهرا جانانه از حریم ولایت دفاع می‌کرد

خبرگزاری رسا ـ کارشناس دینی با اشاره به این که حضرت فاطمه از حریم ولایت جانانه دفاع می کرد، گفت: برای همه جای سؤال است که چرا قبر حضرت فاطمه زهرا(س) مخفی است که این خود یکی از حجت ها و دلایل بر حق بودن مذهب تشیع محسوب می شود.
حجت الاسلام مجتبي رضايي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام مجتبی رضایی، کارشناس دینی پنج شنبه شب در جمع زائران حرم حضرت سلطان علی بن امام باقر(ع) در مشهد اردهال کاشان، گفت: پیامبر اسلام(ص) حضرت فاطمه زهرا(س) را ام ابیها خطاب می کرد که این کلمه خود دارای معنا و مفاهیم بسیار مبارک و قابل تأملی است.

 

وی افزود: امام معصوم(ع) می فرماید که ما حجت خدا بر شما هستیم و حضرت زهرا(س) حجت خدا بر ما امامان است که حضرت زهرا(س) به عنوان یک زن نمونه و الگوی بشری، عملکرد سیاسی مطلوبی نیز داشته اند.

 

حجت الاسلام رضایی با اشاره به این که حضرت فاطمه از حریم ولایت جانانه دفاع می کرد، گفت: برای همه جای سؤال است که چرا قبر حضرت فاطمه زهرا(س) مخفی است که این خود یکی از حجت ها و دلایل بر حق بودن مذهب تشیع محسوب می شود.

 

این کارشناس دینی گفت: خیلی از واقعیت ها را می توان با به کار بردن کلمات و بازی با الفاظ، به ظاهر زیر سؤال برد و آنها را کتمان کرد و همان طور غیر واقع را با این روش واقع نشان داد، از این رو کسانی می توانند حقیقت را درک کنند که حجت ها را ببینند و نجوم و ستاره های هدایت را درک کنند تا نجات پیدا کنند.

 

وی یادآور شد: دشمنان تشیع بعد از خطاب کردن حضرت زهرا(س) به ام ابیها از سوی پیامبر(ص) و این که ایشان می فرمودند هر کس دخترم فاطمه را اذیت کند مرا اذیت کرده و هرکس مرا اذیت کند خدا را اذیت کرده است، به بدترین شکل با حضرت فاطمه(س) رفتار کردند.

 

وی افزود: از عمر حضرت فاطمه زهرا(س) هجده بهار بیشتر نگذشته بود که نه تنها به ایشان آسیب رساندند بلکه محسن او را سقط کردند که همه این ظلم ها جای سؤال دارد که چرا به بدترین شکل به ایشان آسیب رساندند.

 

حجت الاسلام رضایی با اشاره به این که برای برخی جای سؤال است که چرا با وجود بر حق بودن مذهب تشیع، تعداد آنها به اندازه ای که باید باشد نیست، افزود: خداوند در سوره مائده می فرمایند که از زیاد شدن تعداد افراد باطل متعجب نشوید.

 

کارشناس دینی گفت: پنجاه سال بعد از فوت پیامبر(ص)، دشمن اسلام حاکم حکومت اسلامی شد که با وجود این شرایط مذهب تشیع توانسته است پا برجا بماند که این خود نشان از اعجاز و قدرت تشیع است.

 

حجت الاسلام رضایی با اشاره به این که مباحث تشیع عقلی و قابل اثبات است، گفت: زیادی باطل نباید موجب فریب ما شود، چراکه در قرآن مستقیما به این موضوع اشاره شده است که حق و باطل به تعداد کم و زیاد آن نیست، بلکه حق همیشه حق و باطل همیشه باطل است./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات