۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۰
کد خبر: ۲۵۱۵۹۲

برگزاری طرح آرامش بهاری در 200 بقعه متبرکه گیلان

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امورخیریه گیلان از برگزاری طرح آرامش بهاری در 200 بقعه متبرکه این استان خبرداد.
طرح آرامش بهاري

به گزارش خبر نگار خبر گزاری رسا در رشت ، حجت الاسلام ولی عادلی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان امروز در جمع خبرنگاران  با اشاره به برگزاری طرح آرامش بهاری و یاس نبوی در ایام نوروز در بقاع متبرکه استان گفت: در ایام نوروز در امامزادگان استان پذیرا و میزبان مسافران و مردم استان هستیم.


برگزاری طرح آرامش بهاری در سطح 200 بقعه در گیلان
 
وی با اشاره به این که طرح آرامش بهاری در  200 بقعه در گیلان برگزار می شود ،افزود: ستاد مرکزی برای انجام این طرح یک ماه پیش در استان تشکیل شد.


263 بقعه مجری برگزاری طرح یاس نبوی در گیلان است


حجت الاسلام عادلی با بیان این که  263 بقعه مجری برگزاری طرح یاس
نبوی در گیلان است، در ادامه  از اعزام 98 روحانی مبلغ در این دو طرح از قم به گیلان خبر داد و گفت: علاوه بر این تعداد روحانی اعزامی 104 روحانی بومی در اجرای این دو طرح اوقاف استان را یاری می کنند هفت سین فاطمی در بقاع متبرکه استان بر پا می شود.


وی با اشاره به این که برنامه لحظه تحویل سال در بقاع شاخص استان بر گزار  می شود، گفت: به جهت همزمانی عید نوروز با ایام فاطمیه هفت سین فاطمی در امامزادگان استان با تزیین و گل آرایی نام هایی از حضرت فاطمه(س) که با سین شروع می شود بر پا می شود.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان با تاکید بر این که طرح آرامش بهاری از 28 بهمن امسال تا 15 فرودین 94 و طرح یاس نبوی از دوم فرودین تا شش قرودین سال آینده در بقاع متبر که برگزار می شوند، گفت: همه فضا ها در بقاع متبر که برای برگزاری این دو طرح آماده است.

 

حجت الاسلام عادلی با اشاره به این که غبار روبی و عطر افشانی بقاع متبرکه یک هفته پیش از آغاز طرح آرامش بهاری انجام می شود، گفت: در ایام غباروبی در ضریح باز می شود و مردم وارد ضریح می شوند.

برگزاری طرح عفاف و حجاب همزمان با ایام نوروز در بقاع متبرکه گیلان


وی با اشاره به آماده سازی زائر سراها و مکان های اسکان موقت بقاع استان برای خدمت رسانی به مسافران و زائران خاطرنشان کرد: طرح عفاف و حجاب در امامزادگان در ایام نوروز برای ترویج این فرهنگ به برکت امامزادگان بر پا می شود.


حجت الاسلام عادلی  از بر گزاری مراسم رهروان یاس نبوی ویژه بانوان  بعد از ظهر روز شهادت حضرت زهرا(س) در بقاع متبرکه استان خبرداد و گفت: بازرسانی از استان و سازمان به طور محسوس و نامحسوس برگزاری برنامه را نظارت و سرکشی می کنند.


مدیر کل اوقاف و امور خیریه گیلان  با بیان این که ترویج اندیشه های فاطمی و تبیین سیره ولایت مداری حضرت زهرا(س) محور برنامه های ما در طرح یاس نبوی است، تصریح کرد: امسال بیش از 40 موقوفه جدید داشته ایم.

 

وی تصریح کرد: رساندن مال الاجاره های موقو فات به قیمت عادلانه و روز از برنامه های اوقاف در سال 94 است و نیز هم اکنون اوراق مشارکت برای ساخت بیمارستان درمان سرطان در گیلان از طریق طرح وقف مشارکتی در بانک های استان موجود است و خیران می توانند با خرید آن در این امر شرکت کنند./950/پ202/ب1

ارسال نظرات